آیا نصب دوربین مداربسته جرم است؟

آیا نصب دوربین مداربسته جرم است” این سوال از سوالاتی است که بیشتر مشتریان قبل از خرید دوربین مداربسته برایشان پیش می آید. به طور کلی مراجع قضایی نه تنها مشکلی با نصب این سیستم ها ندارند بلکه به جز مواردی خاص استفاده از آنها با توجه به کارایی بازدارندگی که در وقوع جرم دارند مورد استقبال هم قرار می گیرد و نصب آن برای بعضی اماکن اجباری نیز شده است.

در ادامه شما را با منع قانونی استفاده از این تجهیزات در موارد مختلف آشنا خواهیم کرد.

 

 

قوانین در مورد مکان های مختلف نصب دوربین مداربسته:

نصب دوربین مداربسته در اماکن عمومینصب دوربین مداربسته در محیط های عمومی هیچ منع قانونی ندارد به جز موارد خاص مانند محیط های اطراف مکانهای حساس شهری مانند : پادگان, پایگاه هوایی و

نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان

نصب دوربین مداربسته در مشاعات یا محیط های مشترک ساختمانها مانند راه پله , پارکینگ , حیاط و نیاز به تائید کتبی اعضای هیئت مدیره ساختمان دارد. در صورت بروز مشکل در اخذ مجوز کتبی از اعضا هیئت مدیره, اعضای ساختمان می توانند از طریق گرفتن مجوز از مراجع مربوطه اقدام به نصب دوربین مداربسته در مشاعات نمایند.

نصب دوربین مداربسته در محیط خصوصی

محیط های خصوصی به محیط هایی که شامل حریم شخصی افراد می شود می گویند مانند : محیط داخل منزل, اتاق خواب ها و , این محیط ها از نظر منع قانونی دارای بیشترین حساسیت می باشند. نصب دوربین مداربسته در این مکان ها فقط با گرفتن مجوز رسمی قانونی می باشد.

نصب دوربین مداربسته مخفینصب این نوع از دوربین های مداربسته در هر مکانی اعم از خصوصی یا عمومی , محیط های تجاری و بدون مجوز رسمی غیر قانونی می باشد و در صورت شکایت شخصی می تواند موجب جریمه های خاص و حتی پیگیرد قضایی شود.

روش اخذ مجوز نصب دوربین در محیط های غیر مجاز یا نصب دوربین مخفی:

برای دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته مخفی یا نصب دوربین در اماکن غیر مجاز باید شکایتی به واسطه تخریب اموال, تهدیدات امنیتی و یا ضروری بودن نصب این تجهیزات تنظیم نموده و به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی ارائه دهیم و برای اخذ مجوز به طور رسمی اقدام نماییم.

 

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه

 منبع: nezarati.ir

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از دوره های حضوری اوج امنیت در کانال زیر عضو شوید:

https://goo.gl/mC9xoC

جهت دسترسی به هزاران مقاله آموزشی رایگان دوربین مداربسته در کانال زیر عضو شوید :

https://goo.gl/tHVmeS

جهت پرسش و پاسخ و تبادل نظر با مهندسان دوربین مداربسته در سوپر گروه زیر عضو شوید:

https://goo.gl/2Yd5ky