(Wireless security cameras are closed-circuit television (CCTV) cameras)

معرفی انواع دوربین مداربسته وایرلس

امروزه دوربین های مداربسته در محیط های مختلف به کار برده می شوند.

مکان هایی از قبیل :کارخانه،پتروشیمی،پالایشگاه،فرودگاه انبار،ادارات و منازل بطور متمرکز از دوربین مداربسته برای کاربردها متفاوت استفاده می کنند.شاید در ابتدا طراحی و تولید دوربین های مداربسته مناسب تمامی محیط ها نبوده است،اما امروزه محیطی را میتوان نام برد که دوربین های مداربسته مختص آن طراحی و تولید نشده باشد. پیشتر از این درباره مزایای نصب دوربین مدار بسته و راهنمای نصب دوربین مداربسته صحبت کردیم …

دوربین های مخصوص فضای بیرونی با استاندارد های مختلف و مقاوم در برابر ضربه و گرد غبار دوربین های مناسب برای فضای داخلی و شرایط محیطی درونی با ظاهری شکیل و کم حجم تنها چند نمونه از انواع دوربین مداربسته به شمار می آیند.دوربین های مداربسته امروزی برای محیط های خاص و بسیار حائز اهمیت هم کاربرد دارند و برای هر محیط با کاربردی مختلف طراحی و تولید می شوند.

تا قبل از طراحی دوربین مداربسته برای استفاده عموم بسیاری از اتفاقات حل نشده و بی جواب باقی میماند ولی امروزه با استفاده از این سیستم ها ریشه اصلی اتفاقات روشن می شود .در برخی مکان ها زیبایی و دکوراسیون بسیار حائز اهمیت است و حضور یک دوربین مداربسته نامناسب می تواند ظاهر مکان را برهم بزند و در نهایت از نصب آن خودداری شود،ولی امروزه برای حل این مشکل هم چاره ای وجود دارد و آن هم استفاده از دوربین های مداربسته بی سیم و یا وای فای است.

کابل کشی و نصب داکت بصورت روکار یقینا زیبایی محیط را برهم میزند،اما اگر از دوربین های مداربسته بی سیم استفاده کنیم دیگر دلیلی برای کاهش زیبایی محیط وجود ندارد،این مدل از دوربین های مداربسته بدون نیاز به کابل،تصویر و اطلاعات را برای مشاهده یا ضبط ارسال میکنند.امروزه دوربین های بی سیم یا وای فای به اشکال مختلفی تولید می شوند تا در خور آن محیط با شند و زیبایی مکان را زیر سوال نبرند.

 

دوربین های وایرلس

دوربین بی سیم،وای فای

دوربین مداربسته بی سیم در شکل ها و ابعاد متفاوت تولید می شوند،اغلب این مدل از دوربین های مداربسته برای کسب و کار های کوچک و منازل مورد استفاده قرار می گیرند،این دوربین ها قابلیت های مختلفی دارندکه بسته به نیازتان می توانید آن ها را تهیه کنید.

دوربین مداربسته بی سیم گردان

دوربین های بی سیم گردان یک نمونه بسیار پر کاربرد به شمار می آیند چرا که در محیط مختلف قابل بهره برداری هستند،این مدل از دوربین های مداربسته دارای قابلیت چرخش به سمت چپ و راست،بالا و پایین و در برخی محل ها قابلیت بزرگنمایی دیجیتال هستند،گردان بودن این مدل باعث می شود تا در محیط های کوچک و بزرگ به کار برده شوند.

 

ویژگی های دوربین مداربسته بیسیم

ویژگی های دوربین مداربسته وایرلس

ظاهری زیبا

به دلیل اینکه معمولا دوربین های مداربسته بی سیم در محیط های کوچک از جمله:مناز ل و فروشگاهها و یا ادارات مورد استفاده قرار می گیرند داشتن طراحی و ظاهری زیبا بسیار حائز اهمیت است .دوربین های وای فای در اشکال و ابعاد مختلف برای مکان های مختلف طراحی و تولید می شوند.تولید این دوذبین ها به رنگ های مختلف سبب شده تا به راحتی در منازل مسکونی و ادارات مورد استفاده قرار گیرند.

صدای دو طرفه

دوربین های مداربسته امروزی قابلیت صدای دو طرفه را هم دارند،یعنی دارای میکروفن و بلندگو هستند تا اگر نیاز باشد بتوانید با محل مورد نظر ارتباط صوتی برقرار کنید.دوربین های وای فای هم دارای صدای دوطرفه هستند و شما به راحتی میتوانید جدا از مشاهده تماس صوتی هم برقرار کنید و با صدای محل مورد نظر را ذخیره و گوش کنید.توجه داشته باشید دوربین های مداربسته بی سیم در انواع مختلف و با کیفیت های متفاوت تولید میشوند،انتخاب درست دوربین به شما کمک می کند تا استفاده لازم را از آن ببرید.

 

انواع دوربین مدار بسته

قابلیت ذخیره سازی بر روی دوربین و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

یک قابلیت بسیار مهم و حیاتی در انتخاب یک دوربین وای فای خوب،پشتیبانی از کارت حافظه یا همان SD کارت است .دوربین های وای فای امروزی قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا ۱۲۸GB را دارند و شما می توانیدبا آرامش خاطر ضبط تصاویر را بر عهده آنها قرار دهید.لازم به ذکر است برخی از دوربین های وای فای دارای دستگاه ذخیره ساز جداگانه نیز هستند که به صورت بی سیم تصاویر را برای ارسال و سپس دستگاه آن ها را ضبط می کند.

فرمت ذخیره سازی تصاویر

دوربین های مداربسته با فرمت های مختلفی تصاویر فشرده و ذخیره سازی می کنند،فرمت H.265جدیدترین فرمتی است که در دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند. فرمت فشرده سازی تصویر اگر به روز و دقیق باشد در فضای ذخیره سازی بطورچشگیری صرفه جویی می شود. دوربین های وای فای مرغوب دارای فرمت فشرده سازی H.265 هستند که مدت زمان بیشتری را در فضای کمتری ذخیره می کنند.

وضوح کیفیت تصویر

یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب دوربین بی سیم ،کیفیت تصویر آن است معمولا دوربین های امروزی دارای کیفیت و وضوح مناسبی هستند که وضوح تصویر آنها در محدوده ۲مگاپیکسل است.یک دوربین بی سیم ۲ مگاپیکسلی برای یک محیط کوچک مثل منزل یا اتاق کار بسیار مناسب است.لازم به ذکر است که هر چه وضوح و کیفیت تصویر بیشتر شود قیمت دوربین بیشتر خواهد شد و برای نظارت یک محیط کوچک یک دوربین ۲ مگاپیکسل کفایت می کند.

کیفیت تصویر دوربین های مدار بسته

فاصله و متراژ ارسال سیگنال

شاید در خیلی از محصولات این مورد بصورت صادقانه عنوان نشود ،ولی باید گفت که این پارامتر بسیار مهمه چرا که اگر در سیگنال مشکلی به وجود بیاید و تصاویر ضبط نشوند اصل کل سیستم زیر سوال می رود معمولا در کاتالوگ ها متراژ مختلفی مشاهده می کنید،از ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر ولی باید صادقانه گفت این مدل دوربین ها اگر هیچ مانعی را برای رسیدن به دستگاه ذخیره ساز سر راه نداشته باشند نهایتا ۱۰۰ متر و اگر موانع سر راه قرار گیرند تا ۲۰ متر قابل استفاده هستند.

مدیریت و کنترل از راه دور

اگر دوربین مداربسته را نتوان از راه دور کنترل یا مدیریت کرد کاربرد آن در محیط های مختلف به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند.دوربین های مداربسته امروزی از راه دور قابل کنترل و مدیریت هستند و به راحتی می توان از سرتاسر جهان آن ها را کنترل کرد ،برای این امر یک نرم افزار مخصوص برای هر دوربین طراحی شده است تا ناظر بتواند به راحتی با استفاده از موبایل یا رایانه از راه دور آن ها را کنترل کند. نرم افزار مربوطه برای آن محصول طراحی شده و تمام قابلیت های دوربین را تحت کنترل دارد و شما می توانید از هر مسافتی و نقطه ای از طریق اینترنت آن را کنترل کنید .مدیریت مشاهده تصاویر دوربین از راه دور با سرعت اینترنت رابطه مستقیم دارد واگر اختلالی در ارتباط باشد تصاویر قطع و وصل می شود،هم در سمت کنترل کننده و هم در سمت دوربین سرعت اینترنت باید مطلوب و بدون قطعی باشد.

ارتباط مستقیم با مودم

برخی از دوربین های بی سیم بصورت مستقیم به اینترنت یا مودم متصل می شوند و شما را از خرید یک دستگاه ذخیره ساز بی نیاز می کنند،این مدل دوربین های بی سیم معمولا پرکاربرد و پر فروش هستند و مخاطبین بیشتری دارند.

 

در صورت تمایل میتوانید به قوانین نصب دوربین مداربسته نیز مراجعه کنید .