دوربین مداربسته خانگی بیسیم شیائومی (wifi) یک دوربین با ابعاد کوچک با تکنولوژی تحت شبکه و ظاهری زیبا می باشد که با قیمت ارزان در بازار خرید و فروش می شود و با استفاده از آداپتور ۵ ولت برق آن تامین می شود. زمانی که به اینترنت متصل می شود، هر چیزی را که در نبود شما اتفاق بیفتد را با گوشی به صورت وایرلس (wifi) زیر نظر می گیرد.

دوربین بیسیم یا وای فای تحت شبکه شیائومی

در اداره، خانه، برای مراقبت از سالمندان، فرزندان و حیوانات یا هرجای دیگر دوربین مداربسته یک وسیله ضروری محسوب می شود. با استفاده از دوربین مداربسته در یک مکان، رویداد های نا خواسته می توانند بازگردانی شوند و می توانید از امنیت مکان مورد نظر و همچنین حفاظت از دارایی های خود مطمئن باشید و در صورت بروز رویداد ناخواسته می توانید آن را اثبات کنید.

استفاده از دوربین مداربسته آن گونه که به نظر می رسد آسان نیست و نیاز به برنامه ریزی، کابل کشی و نصب سخت افزار دارد که هزینه دارند و نصب آن ها نیز دشوار می باشد. این یک دلیل اساسی است که بیشتر افراد از نصب دوربین مداربسته امتناع می کنند. نسل جدید دوربین های مداربسته بر مبنا ارتباطات وایرلس، اینترنت و فضا ذخیره سازی ابری هستند و به افراد کمک می کنند تا خانه های خود را امن کنند. اما قیمت دوربین های مدار بسته تحت شبکه و IP ارزان نیست.

فروش دوربین تحت شبکه ارزان شیائومی

دوربین مداربسته خانگی بیسیم و حافظه دار

دوربین تحت شبکه ۳۶۰ درجه  Xiaomi برای ارزان تر کردن دوربین های بی سیم کوچک برای محیط های داخلی طراحی شده است. بنابراین هر فرد می تواند دارایی های خود را با حداقل مبلغ با خرید این دوربین ارزان امن کند. یک دوربین به تنهایی می تواند امنیت را در یک محیط برقرار کند. معمولا این دوربین را دوربین مراقبیت از حیوانات یا دوربین مراقبت از سالمندان هم مینماند و گاهی هم مادران دلسوز از این تجهیز به عنوان دوربین مراقبت از بچه هم استفاده می کنند.

دوربین مداربسته خانگی بیسیم و حافظه دار

Xiaomi Mi Home Security 360 PTZ یک دوربین مداربسته وایرلس کوچک با شمار زیادی از ویژگی های قدرتمند می باشد. این دوربین با استفاده از ارتباطات وای فای کارمی کند و برای مانیتورینگ، کنترل و پشتیبان گیری از راه دور به ابر کتصل می شود. همچنین قابلیت اتصال کارت SD بر روی آن ها نیز وجود دارد که کاربران می توانند ویدیو را ذخیره کنند و به ان ها از طریق گوشی هوشمند خود در هر زمان و از هر مکان دسترسی پیدا کنند. تنها چیزی که مورد نیاز است روتر بی سیمی است که به اینترنت متصل باشد.

نصب دوربین شیائومی

زاویه دید دوربین های بیسیم (دیجی کالا)

زاویه دید دوربین های بیسیم (دیجی کالا)

Mi Home security ۳۶۰، دوربین Full HD 1080p می باشد که ۳۶۰ درجه می چرخد (۱۸۰ درجه افقی و ۱۸۰ درجه به صورت عمودی) و کل یک اتاق را با ابعاد کوچک خود می تواند پوشش دهد. تنها کاری که باید انجام داد این است که دوربین را در مکانی قرار دهید که بتواند به صورت آزادانه بچرخد و محیط را پوشش دهد. برای تامین برق دوربین به یک سوکت برق ساده نیاز دارید که می تواند در حدود ۳ متر دورتر از دوربین باشد. دوربین برق را از طریق یک آداپتور USB 5V که با استفاده از یک واحد کنترل می شود مدیریت می کند. وزن دوربین تحت شبکه PTZ شیائومی تنها در حدود ۲۳۹g است وارتفاع آن۱۸۸ mm می باشد.

اجزای تشکیل دهنده دوربین ۳۶۰ درجه شیائومی

دوربین ها یک واحد دو بخشی می باشد که نمی توانند از یکدیگر جدا شوند. بخش بالایی آن بخش اصلی دوربین می باشد و شبیه کره چشم است. این بخش یک دنده موتوری دارد که به دوربین مداربسته وایرلس تحت شبکه شیائومی کمک می کند به صورت افقی وعمودی حرکت کند. در قسمت پایینی یا پایه آن تمام بخش های الکترونیکی دوربین در آن قرار دارد. در این بخش دکمه Reset، شکاف USB مربوط به برق دستگاه قرار دارد.

به بخش بالای دوربین بر می گردیم: اسکلت خارجی و دوربین / سنسور قابل حرکت داخلی.

دوربین شیائومی همچنین دارای قابلیت اسپیکر داخلی می باشد. هر دو بخش داخلی و خارجی می توانند به صورت آزادانه حرکت کنند و زمانی که با یکدیگر که با یکدیگر هماهنگ شدند به دوربین مداربسته  PTZ کمک می کنند تا بتواند به صورت ۳۶۰ درجه بچرخد و تصویر کامل را ارائه دهد. دوربین وایرلس کوچک شیائومی می تواند روی میز و قفسه قرار بگیرد یا اینکه می تواند بر روی سقف با استفاده از پایه آن قرار بگیرد.

حافظه جانبی در دوربین وایرلس چرخشی شیائومی

زیر لنز ۳۶۰ Mijia Xionami شکاف مربوط به کارت SD می باشد که به صورت پیش فرض مخفی است. با حرکت دادن لنز به سمت بالا در زمان خاموش بودن دوربین کارت SD را قرار دهید. دستگاه را روشن کنید، دوربین برای گرفتن رویدادها آماده می شود. اطمینان حاصل کنید که دوربین، تلفن هوشمند و روتر در یک محدوده می باشند. شیائومی دارای ارتباطات بی سیم رادیویی ۲.۴GHz می باشد. بنابراین اگر از روتر بی سیم دو فرکانسی استفاده می کنید مطمئن شوید که از روتر دو فرکانسی یا روتر ۲.۴GHz برای دوربین استفاده می شود.

خرید دوربین های مداربسته تحت شبکه ارزان کوچک 360 بی سیم شیائومی

جایگذاری حافظه جانبی دوربین بی سیم شیائومی

نرم افزار دوربین بی سیم کوچک شیائومی

زمانی که برای نصب آماده بودید، می توانید به راحتی با دنبال کردن مراحل زیر دوربین مداربسته تحت شبکه  xiaomi را نصب کنید. تنها کافی است دوربین را روشن کنید و منتظر بمانید که دوربین مراحل راه اندازی اولیه را کامل کند. اپلیکیشن Mi home را از app store یا Play store دانلود کنید. اپلیکیشن را باز کنید وارد اکانت خود شوید، در صورتی که اکانتی ندارید یک اکانت جدید برای خود ایجاد کنید.

نصب و راه اندازی دوربین مداربسته بیسیم با برد بالا

در قدم بعدی لازم است که دکمه reset بر روی دوربین را فشار دهید. پس از آن صدایی را از اسپیکر خواهید شنید که به شما می گوید چکار باید انجام دهید. بر روی اپلیکیشن دوربین را جهت اضافه کردن انتخاب کنید. Mi Home Security camera 360 را از لیست انتخاب و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

فرآیند تنظیمات با یک روش منحصر به فرد کار می کنند و لازم است که جزئیاتی مانند شماره اکانت MI، نام کاربری، کلمه عبور، نام شبکه wifi وپسورد آن را از طریق کد QR که بر روی اپلیکیشن در طول فرآیند نصب تولید می شود ارسال کنید. این کد QR لازم است که به دوربین نشان داده شود تا دوربین به صورت خودکار خودش را با شبکه و اکانت تنظیم کند. پس از انجام مراحل فوق اپلیکیشن با دوربین هماهنگ می شود و این امکان را می دهد که تنظیمات سایر ویژگی های دوربین و به روز رسانی Firmware را انجام دهید.

خرید دوربین های مداربسته تحت شبکه ارزان کوچک 360 بی سیم

نحوه ریست کردن دوربین کوچک چرخشی شیائومی

افزودن دوربین ها به نرم افزار

بعد از اینکه متصل شدید، می توانید تنظیمات و ویژگی ها را تغییر دهید. نام دوربین را در اپلیکیشن می توانید به هر نام دلخواه تغییر دهید. می توانید چند دوربین را نصب کنید و آنها را در اتاق های جداگانه قرار دهید. اما به این نکته توجه داشته باشید که این دوربین ها فقط در مکان های داخلی و محیط هایی که دما آن ها با دما اتاق یکسان باشد باید نصب شود.

دید در شب دوربین های بی سیم Xioami

دوربین تحت شبکه شیائومی ویژگی Night vision نیز دارد. LED های آی آر در اطراف لنز دوربین مداربسته Xiaomi 360 PTZ قرار گرفته اند و زمانی که نور کم در شب و یا غروب تشخیص داده شد به صورت خودکار روشن می شوند. زمانی که دوربین وایرلس Xiaomi در حالت night vision باشد، ویدیو دوربین به حالت مونوکروم در می آید. خروجی Night vision به دلیل برخورداری دوربین از سنسور Full HD و افزایش حساسیبت نور بسیار شفاف می باشد.

قابلیت تشخیص حرکت و ارسال هشدار

همچنین ۳۶۰ Mijia Xionami دارای ویژگی تشخیص حرکت با هوش مصنوعی می باشد. این ویژگی موجب می شود که هر گونه حرکتی در فریم های ویدیو تشخیص داده شود و سپس ضبط کردن ویدیو شروع و بر روی کارت SD ذخیره شود. علاوه بر آن می توانید دوربین را تنظیم کنید که در زمان تشخیص رویداد به شما هشدار دهد. تکنولوژی هوش مصنوعی حرکت را تنها در زمانی که تغییرات بزرگ در صحنه اتفاق بیفتد مانند حرکت انسان یا حیوان هشدار را ارسال می کند. بنابراین اگر در یک فریم خاص در ویدیو در اثر وزش باد پرده تکان بخورد، هشداری ارسال نمی شود.

اما می توانید حساسیت ۳۶۰ Mijia Xionami را برای اطمینان از اینکه دوربین هیچ گونه حرکتی را از دست ندهد افزایش دهید. Mi Home PTZ در زمانی که می خواهد به حالت Night Vision یا برعکس می رود، هشدرا ارسال می کند. برای رفع این مشکل تکنولوژی هوش مصنوعی شیائومی باید فریم ور دوربین به روزرسانی شود.

ذخیره سازی ویدیو در دوربین های بی سیم

علاوه بر آن شیائومی دارای ویژگی ضبط با تشخیص حرکت است که می تواند تنظیم شود تا در زمان این که حرکتی رخ داد دوربین شروع به ضبط کند و یا اینکه به صورت پیوسته این کار را انجام دهد و همه ویدیو را در حافظه ذخیره کند. Mi Home PTZ هیچ ویدیویی را در ابر ذخیره نمی کند و همه عکس ها و ویدیو ها را در کارت حافظه ذخیره می کند. البته ناگفته نماند اگر قابلیت تشخیص حرکت را برای این دوربین فعال کرده باشید، شیائومی به هنگام تشخیص، همان صحنه را بر روی سرور خود ذخیره می کند و اگر یک NAS و یا یک فولدر در شبکه دارید، می توانید ویدیو ضبط شده را بر روی فولدر شبکه ذخیره کنید.

راه اندازی نرم افزار دوربین های بیسم گردان

تنظیمات ذخیره سازی در دوربین های شیائومی

امکان اتصال دوربین به NAS یا تجهیزات ذخیره سازی شبکه

امکان اتصال این دوربین به یک شبکه بزرگ با حداقل تنظیمات مزیت بزرگی محسوب می شود. کاربر این امکان را دارد که کیفیت ویدیو ضبط شده را بین فرمت ۷۲۰p یا full HD 1080p برای ذخیره انتخاب کند. ویدیو با فرمت H.265 ذخیره و کدک می شود که به شما این امکان را می دهد که حجم کمتری را نسبت به دوربین های که از فرمت H.264 استفاده می کنند ذخیره کنید. و در فضای ذخیره سازی صرفه جویی کنید. شیائومی می تواند از حافظه تا ۶۴GB پشتیبانی کند و این مقدار حافظه تا بیش از ۵ روز ویدیو را نگه دارد.

خرید دوربین های مداربسته تحت شبکه ارزان کوچک 360 بی سیم شیائومی

قیمت دوربین مداربسته بی سیم شیائومی

ویژگی های کلیدی دوربین

همچنینی دوربین دارای حالت Hibernation می باشد که می توانید تایمر را برای آن تنظیم کنید و زمانی که نمی خواهید از دوربین استفاده کنید آن را در مد Hibernation قرار دهید. همانگونه که قبلا اشاره شد دوربین می تواند بر روی میز یا قفسه قرار گیرد یا اینکه بر روی سقف نصب شود. زمانی که دوربین بر روی سقف نصب شود تنظیمات دوربین را می توان به گونه ای تغیییر داد که در صورت نیاز ویدیو ۱۸۰ درجه بچرخد. از آن جایی که دوربین بر روی دیوار نیز می تواند نصب شود ویدیو می تواند ۹۰ درجه چرخش داشته باشد.

دوربین تحت شبکه گردان شیائومی به دلیل دارابودن ویژگی های منحصر به فرد، هزینه کم و نصب آسان می تواند به صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرد و توسط کاربران به راحتی در عرض چند ثانیه نصب و موجب امنیت و ایمنی محل موردنظر آن ها شود.

ارسال ویدیو بر روی سرور به هنگام تشخیص حرکت

از ویژگی های دیگری که Mi Home Security 360 دارد این است که می تواند ویدیو را بافر کند. این دوربین یک بخشی از ویدیو را ذخیره می کند. حتی اگر دوربین رم هم نداشته باشد و ویدیو ضبط نشده باشد. این ویژگی کمک می کند تا در زمان تشخیص حرکت، دوربین از چند ثانیه ویدیو بافر شده استفاده کند و ویدیویی که در آن حرکت تشخیص داده شده را در حدود یک دقیقه ضبط کند و آن را نگه دارد و یا آن را به عنوان هشدار برای کاربر ارسال کند. در هنگام بازبینی می توانید ویدیو را با سرعت نرمال و یا با سرعت ۱۶X پلی بک کنید.

خرید دوربین های مداربسته تحت شبکه ارزان کوچک 360 بی سیم شیائومی

قابلیت ارسال ویدیو تشخیص حرکت بر روی سرور

چرخش دستی یا تعقیب خودکار سوژه

Mi Home PTZ می تواند به صورت از راه دور برای چرخش و حرکت هدایت شوند و به صورت از راه دور از صحنه عکس بگیرد و تصویر گرفته شده را در گوشی ذخیره کند. ویدیو های ضبط شده توسط دوربین که در رم ذخیره شده است می تواند از گوشی تلفن دیده شود. همچنین می توانید ویدیو را به صورت دائم ذخیره کنید و یا  در صورت نیاز آن را حذف کنید. متاسفانه گزینه ای وجود ندارد که بخواهید ویدیو گرفته شده را از طریق سیستم عامل های ویندوز یا مک مشاهده کنید مگر اینکه شبیه ساز هایی همچون نرم افزار های بلواستکس نصب نمایید.

توجه داشته باشید هر زمان که بخواهید ویدیو دوربین دیگر را در اپلیکیشن ببینید باید از این بخش خارج شوید و به بخش ویدیو دوربین دیگر بروید.

خرید دوربین های مداربسته تحت شبکه ارزان کوچک 360 بی سیم شیائومی

بازپخش راحت تصاویر دوربین شیائومی بر روی گوشی

صدای دو طرفه ویژگی کاربردی دوربین شیائومی

علاوه بر مووارد فوق دوربین تحت شبکه گردان شیائومی دارای ویژگی صدای دو طرفه نیز می باشد. با استفاده از این ویژگی می توانید از تجهیز به عنوان دستگاه مخابره برای صحبت با شخصی که در اتاق است توسط تلفن همراه استفاده کنید. این ویژگی به صورت پیش فرض خاموش است و باید در زمان استفاده از آن، اسپیکر و میکروفون را از اپلیکیشن فعال کنید. میکروفون روی دوربین می تواند به شما کمک کند تا به صدای یک مکان به صورت از راه دور گوش بدهید. اما اسپیکر روی دوربین به علت قوی نبودن در محیط های شلوغ صدا واضح را ارائه نمی دهد. اما در محیط های ساکت میزان صدا قابل قبول است. لازم است بدانید ویدیو و صدا ها از طریق اینترنت از دوربین به صورت رمزنگاری شده انتقال داده می شوند و این اطلاعات تنها به صورت محلی بر روی گوشی تلفن شما ذخیره می شوند و هیچ داده ای بر روی سرور های جدا از اطلاعات اکانت شما ذخیره نمی شود.

در ادامه توجه شما را به ویدیو معرفی قابلیت های این دوربین جلب مینماییم:

 
 
دوربین های گردان شیائومی قابلیت تشخیص صدای کودک شما را دارند و در صورت شنیدن صدای گریه کودک دلبندتان آلارم و ویدئویی کوتاه بر روی تلفن همراه شما خواهند فرستاد.
 
 
جهت تهیه و استعلام قیمت این دوربین به صفحه دوربین تحت شبکه بیسیم شیائومی مدل MI MJSXJ05CM مراجعه نمایید.

سوالات متداول

قیمت دوربین مداربسته بی سیم شیائومی چقدر است؟

دوربین های بی سیم شیائومی از کیفیت خیلی خوب و قیمت فوق العاده ارزان به نسبت رقبای خود مانند دوربین های وای فای داهوا و هایک ویژن برخواردار هستند و باتوجه به سیاست فروش شرکت معظم شیائومی یعنی کیفیت عالی با قیمت ارزان عرضه می شوند گفتنیست این دوربین ها باتوجه به مدل و ویژگی ها و تجهیزات اضافی مثل آداپتور، رم و گارانتی از رنج ۴۸۰ هزار تومان تا ۸۰۰ تومان قیمت گذاری و خرید و فروش می شوند.

خرید و فروش دوربین بی سیم توسط چه شرکتی انجام می شود؟

شرکت شیائومی یک کمپانی نام آشنا و معتبر در زمینه فروش تجهیزات الکتریکی می باشد و تجهیزات این شرکت به صورت رسمی توسط شرکت های نماینده یا به صورت واردات محدود توسط شرکت های گوناگون ارائه می گردد و برای ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات در سر تا سر کشور دارای نماینده است. همچنین تمامی دوربین های مداربسته ارائه شده این شرکت توسط مجموعه امنیت ۹۸ با قیمت فوق العاده ارائه میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید با شماره ۰۲۱۶۶۴۰۶۷۲۶ تماس حاصل نمایید.

چگونه می توان دوربین را ریست کرد؟

۱- برق دوربین را جدا کنید.
۲- دکمه ریست را فشار داده و نگه دارید.
۳- برق دستگاه را متصل کنید و دکه ریست را به مدت بیش از ۱۰ ثانیه نگه دارید.

چرا دوربین تحت شبکه، تصویری را نشان نمی دهد؟

ممکن است دوربین تحت شبکه به درستی بوت نشده باشد، برق دوربین را نیز بررسی کنید.

دوربین تحت شبکه متصل شده اند اما تنها یک دوربین تصویر را نمایش می دهد، علت چیست؟

برای هر دوربین تحت شبکه باید یک آدرس IP منحصر به فرد تنظیم کنید.

دوربین بی سیم در هنگام جستجو توسط نرم افزار پیدا نمی شود؟

۱- در ابتدا بررسی کنید که آیا منبع تغذیه دوربین و کابل اترنت به درستی متصل شده اند یا خیر.
۲- تنظیمات شبکه را برای دوربین تحت شبکه و کامپیوتر بررسی کنید. به بخش network Connection بروید و آدرس IP، subnet mask و Default Gateway مناسب را پیکربندی کنید.
۳- مطمئن شوید که دوربین تحت شبکه و کامپیوتر در یک روتر قرار دارند.

چطور می توان Delay تصویر دوربین تحت شبکه را کاهش داد؟

۱- می تواند پهنا باند را با ارتقا زیر ساخت های شبکه افزایش دهید، همچنین می توانید bit-rate را کاهش دهید. علاوه بر موارد فوق کاهش رزولوشن تصویر نیز می تواند به کاهش زمان تاخیر در ویدیو کمک کند.
۲- افزایش FPS نیز می تواند در کاهش تاخیر ویدیو موثر باشد.

چگونه می توان Firmware دوربین را ارتقا داد؟

۱- به بخش General settings وارد شوید و به مسیر Frimware Updates بروید.
۲- در صورت وجود آپدیت جدید بر روی Upgrade کلیک کنید.
۳- زمانی که Upgrade موفقیت آمیز باشد، دوربین ریبوت خواهد شد.