Xarina مخفف eXtended platform Imaging and Networking Applications میباشد و قابلیت دید ، هوش ، مقیاس پذیری و کارایی بهینه را برای دوربینهای آی پی فراهم میکند .

Xarina “CXD4135GG , CXD4235” ، پلتفرمهای قوی دوربین آی پی هستند که همواره از طریق آپدیت نرم افزار، در حال تکامل میباشند .

خریدار میتواند تنها با یک پلتفرم ، یک مجموعه گسترده و وسیع از امکانات متنوع را در اختیار بگیرد . “CXD4135GG , CXD4235” پردازش سیگنال تصویر یا همان ISP(Image Signal Processing) و فشرده سازی ویدیو را برای نسل بعدی دوربینهای نظارتی آی پی ، یکی مینماید . با پشتیبانی از طیف وسیعی از سنسورهای CMOS و CCD در مقیاس کارخانه ای ، “CXD4135GG , CXD4235” قابلیتهای WDR(wide dynamic range) و تشخیص حرکت و تشخیص چهره و سایر قابلیتهای هوشمند را گردهم آورده اند که بتوانند کیفیت تصویر بالا و ارزش بالا را به ،  پردازش سیگنال دوربین اضافه نماید .

برای ایجاد فشرده سازی H.264 ، Ether MAC و واسط  SD card و سایر عملکردهای خارجی در IC ها ، هزینه سیستم را پایین آورده و نیاز به  وجود اجزای خارجی را به حداقل رسانده و دوربینهای آی پی را قادر میسازد تا یک طیف وسیعی از عملکردها را پوشش دهد . یعنی در حقیقت ، کاربردهای آنها را گسترش دهند .

مفهوم Xarina

قابلیت دید :

کیفیت تصویر عالی مانند حساسیت بالا ، عملکردهای WDR ، کاهش نویز (DNR) ، فریم ریت بالا و دیگر عملکردها ، دست به دست هم داده تا قابلیت دید بینظیری را برای شما به ارمغان بیاورند .

گستردگی :

یک طیف وسیع و گسترده از سنسورهای تصویر را پشتیبانی مینماید .

هوش :

عملکردهای هوشمند متنوع مانند تشخیص حرکت و تشخیص چهره و هشدار نفوذ و DIS(Digital Image Stabilizer) و خیلی از قابلیتهای آنالیز تصویر .

کارایی :

محیط توسعه کاربر پسند مانند SDK و Reference design و موارد بیشتر .

تکنولوژی

حساسیت

ISP داخلی بینظیر ، باعث میشود تا سنسورهای تصویر CMOS و   CCD سونی ، بهترین عملکرد خود را ارائه کنند . همچنین ، نویز حداقلی و تصاویر با حساسیت حداکثری ، به وسیله یک مدار مجتمع کاملا بهینه شده در ISP ایجاد میشود .

به عنوان سنسور پشتیبانی شده ، یک سنسور تصویر RGBW-coding CMOS را اضافه نمایید . این کار به شدت قابلیت دید را در نور پایین ، افزایش میدهد .

محدوده دینامیکی گسترده (WDR)

جدیدترین نسل الگوریتم محدوده دینامیکی گسترده (WDR) داخلی ، با سنسور تصویر CMOS “Exmor” ، در هر شرایطی یک تصویر WDR کامل را ، به تصویر میکشد .

آنالیتیکهای ویدیویی :

موتور آنالیتیکهای ویدیویی داخلی ، به ارزشهای دوربین هوشمند ، اضافه میشود .

Object Detection)OD)

یک تشخیص دقیق در هر سطحی ، به وسیله ترکیب یک الگوریتم بسیار بهینه شده تشخیص اشیا داینامیک ، قابلیت بینظیری است که در اختیار شما قرار میگیرد .

Face Detection)FD)

FD ، چهره را به خوبی در تصویر ضبط شده ، شناسایی مینماید . نتیجه تشخیص به سرعت به بافر اطلاعات و بافر Meta Data انتقال داده میشود . در اینجا تکنولوژی تشخیص چهره به روزی را شاهد خواهید بود .

Tampering Alarm)TA)

TA ، حرکات نامتعارف و تغییر یافته یک دوربین نصب شده را تشخیص میدهد ، از جمله تغییر مکان نصب ، پوشاندن لنزها و یا رنگ خوردن لنزها در زمان انجام نقاشی در محیط مورد نظر . همچنین زمانی که فوکوس و یا زوم دوربین نصب شده ، به طور اشتباه تغییر کرد نیز ، TA کار میکند .

کاهش نویز ۳D

فیلتر نویز ۳D تازه طراحی شده ، نویز تولید شده توسط Chroma را کاهش داده و کنترل را مثلا در شرایط نور کم ، در اختیار میگیرد و به شدت نرخ S/N تصویر را بهبود میبخشد . نرم افزار Xarina که به خوبی توسعه یافته است ، به کاربران کمک میکند تا به راحتی نویز موجود در تصاویر را ، تعدیل و تنظیم نمایند .