قیمت کابل ها بر اساس سازنده و قیمت مس در بازار تغییر زیادی می کند. سازندگان همچنین کابل هایی با حداقل توافقات (که تنها استاندارد را برآورده می کند) ارائه می دهند. کابل هایی که بالاتر از استاندارد هستند پهنای باند و بلندی بیشتری دارند، ولی هزینه آنها نیز بیشتر است. چندین قانون برای تخمین کابل وجود دارد:

At 5e Non-plenum: 0.15-0.20 USD

Cat 5e Plenum:0.25-0.30

Cat 6 Non-plenum: 0.20-0.25

Cat 6 Plenum: 0.35-0.40

البته این قوانین بر مبنای US هستند. قیمت با توجه به منطقه و ساعات فوق العاده کار، متفاوت است. به هر حال باید انتظار پرداخت بیشتر برای Cat6 نسبت به Cat5 و نیز کابل همگانی نسبت به غیر همگانی را داشت.

یکی از اجزا اصلی در هنگام نصب دوربین مدار بسته جهت انتقال ولتاژ و برق برای منبع تغذیه دوربین مدار بسته، کابل یا سیم برق می باشد که بسته به نوع انتخاب منبع تغذیه مرکزی (پاور) یا مجزا (آداپتور) می تواند حامل ولتاژ ۱۲ یا ۲۲۰ ولت برای استفاده در دوربین مدار بسته باشد. برای انتقال برق به دوربین های مداربسته به طور معمول از کابل یا سیم های برق   ۲*۰.۷۵ ویا ۲*۱استفاده میشود. در صورتی که تعداد دوربین های مدار بسته از یک حدی تجاوز نماید می بایست از کابل های برق با قطر بیشتری استفاده نمود. نکته حائز اهمیت بعد از انتخاب قطر کابل، کیفیت آن میباشد که حتما باید از برندهای معتبر که در انتخاب مواد اولیه مناسب و تکنولوژی مطلوبی در ساخت این کابل ها بهره مندند استفاده گردد. جریان مجاز عبوری از سیم ها و کابل های برق به گونه ای تعیین میشوند که در هر نقطه ای از کابل، حرارت تولید شده در هادی های آن به خوبی به محیط اطراف منتقل شود به طوری که درجه حرارت عایق در سطح هادی سیم ها و کابل های پی وی سی از ۷۰ درجه سانتی گراد تجاوز نکند. اندازه سطح مقطع کابل ها تنها بر اساس جریان مجاز عبوری از آن انتخاب نمی شود. بلکه طول کابل که متناسب با افت ولتاژ است نیز عامل تعیین کننده ای به شمار می آید.

قیمت کابل برق با توجه به قطر مغزی و کیفیت کابل و راحتی در استفاده از آن می تواند متفاوت باشد در ساخت بعضی از کابل های برق از مقدار مورد مناسب جهت جداسازی تعداد رشته های داخل کابل استفاده نشده که همین امر در سرعت نصب دوربین های مدار بسته خلل ایجاد می نماید.