در بسیاری از موارد دوربین ها در مناطقی نصب میشود که امکان دزدی و حمله خشونت امیز به انها زیاد است.زندان ها،مدارس،فروشگاه ها .و پایانه های مسافربری جزء مناطقی محسوب میشوند که امکان وقوع جرم و جنایت در آنجا زیاد است و امکان تغییر جهت ،تخریب ،دستکاری،پاشیدن رنگ و برداشتن دوربین وجود دارد.

اگرچه تضمینی برای مقاومت محفظه ی نگه دارنده ی دوربین در برابر انواع خشونت ها وجود ندارد اما نکات متعددی وجود دارن که در صورت رعایت آنها کمک بزرگی به افزایش میزان مقاومت محفظه ی دوربین در برار اعمال خشونت میکنئ. نکاتی که باید همواره به آنها توجه کرد،طراحی دوربین و محفظه نگه دارنده ی آن ،طریقه نصب ، جانمایی و هشدار های رسیده از دوربین است.

راه های حفاظت دوربین در برابر اعمال خشونت

برای افزایش سطح حفاظت دوربین در برابر خشونت و خرابکاری ، ویژگی ها و موارد عملی بسیاری مؤثر هستند.صرف نظر از روش های اجرایی مهم ترین راه های حفاظت در برابر خرابکاری عبارتند از:

مشکل کردن اعمال خرابکارانه: دستکاری دوربین های حفاظتی باید مشکل باشد و شاید از آن مهمتر باید این ذهنیت را به وجود آورده شود که دستکاری دوربین کار بسیار مشکلی است طراحی دوربین و محل نصب آن باید طوری باشد که شخص خرابکار برای تصمیم گیری در مورد چگونگی دستکاری دوربین دو برابر وقت صرف کند.

ایجاد تردید: اگر شخصی تصمیم گرفت به دوربین حمله کند ،باید در ذهن وی در مورد تخریب کامل دوربین یا ادامه ضبط ویدئو ایجاد تردید شود.

طولانی شدن و به تأخیر انداختن روند خرابکاری: اگر امکان دور نگه داشتن دوربین از خطر وجود نداشته باشد و خرابکار تصمیم جدی به تخریب دوربین داشته باشد باید روند تخریب دوربین فرایندی بسیار زمان بر باشد.هر ثانیه که تخریب دوربین به تعویق بیافتد شانس پیدا کردن خرابکار و دستگیری  آن بیشتر میشود.

تشخیص و ارسال پیام هشدار : قابلیت هوشمندی که در دوربین ها تعبیه شده است  ، امکان تشخیص دستکاری  و ارسال پیام هشدار به نگهبانان را فراهم آورده است . این قابلیت به نگهبانان اجازه می دهد به سرعت وارد عمل شوند و نیرو های حاضر در منطقه برای تمیز کردن ، تعویض دوربین یا تعقیب فرد خرابکار ، دستورات لازم را بدهند.

 

source