با به کارگیری POE، نیازی به کابل کشی اضافه برای تغذیه الکتریکی نیست و از همان کابل شبکه استفاده می شود ولی سوئیچها باید قابلیت پشتیبانی از POE را دارا باشند و بتوانند همراه با انتقال اطلاعات، انرژی تجهیزات متصل شده را نیز تأمین کنند.

 نحوه کار POE

POEها برطبق نوع کاربرد در دو استاندارد IEEE 802. 3af و IEEE 802 .3at تعریف شده است. در بیش تر دوربین های تحت شبکه استاندارد IEEE 802 . 3af مورد استفاده قرار می گیرد که قادر به ارسال بیش از ۱۵ وات برق از طریق کابل اترنت می باشد که برای دوربین های ساده با مصرف پایین همچون نوع دام، بولت و صنعتی ثابت این توان کافی است (۱۲ ولت و در نتیجه جریان۱/۲۵  و یا پنج ولت و جریان سه آمپر).

در دوربین های گردان  اعم از PTZ و دام چرخشی و نیز دوربین های دارای مدار گرم کن و فن، نیاز به مصرف توان بیشتری وجود دارد که IEEE 802 . 3at مورد استفاده قرار می گیرد که در این استاندارد امکان تغذیه توان دو برابر یعنی ۳۰ وات از طریق کابل اترنت وجود دارد. البته سوئیچ POE مورد استفاده در این استاندارد متفاوت از نوع اول است.

با استفاده از یک POE Splitter می توان برق و دیتای دوربین را جهت دوربین های فاقد امکان POE از هم تفکیک کرد.

تغذیه از طریق کابل شبکه به دو طریق امکان پذیر است: سوئیچ های با درگاه های دارای قابلیت ارسال مستقیم توان بر روی کابل شبکه که Endspan نامیده میشوند و یا سوئیچ های واسط Midspan که بین این تجهیزات و سوئیچ های با درگاه معمولی قرار می گیرند. سوئیچهای واسط Midspan در واقع همان منابع انرژی POE هستند که قابلیت ترکیب شدن با یک سوئیچ غیر POE را دارند و با توجه به این که به سوئیچ معمولی شبکه مرتبط می شوند و نیاز تجهیزات شبکه به تکنولوژی POE را برآورده می کنند، می توان استفاده از آن را مقرون به صرفه و راهکاری مناسب برای پایین آوردن هزینه ها دانست.

تکنولوژی Midspan راه حلی اثبات شده برای عدم از دست دادن یا تخریب داده های شبکه است و بهترین پیشنهاد برای تأمین توان تجهیزات روی درگاه شبکه و تنها راه حل منطقی برای گسترش شبکه هایی است که شامل تجهیزاتی از قبیل تلفن voip ،    Access Point های توان بالا و قابل نصب در خارج از ساختمان، دوربین های مداربسته شبکه و تجهیزات خواندن RFID هستند.

امروزه به دلایل بسیاری که در ذیل به برخی از آنها اشاره شده است، کاربر نهایی برای رفع نیازهای شبکه خود و تبدیل درگاهها به  POE به سمت استفاده از تجهیزات Midspan می روند.

  • خرید یک Midspan با صدها دلار هزینه با صرفه تر از خرید یک سوئیچ POE با هزاران دلار هزینه است.
  • اگر برق مورد نیاز برای تجهیزات مورد استفاده در شبکه متفاوت باشد، Midspan به راحتی قادر به فراهم کردن آن برای تمام درگاه های موجود است.
  • تکنولوژی Midspan سرعت های ۱۰۰/ ۱۰۰ / ۱۰ گیگابیت را پشتیبانی می کنند .
  • Midspan در صورت نیاز به گسترش شبکه برق و یا نیاز به اضافه کردن درگاه POE بر روی شبکه با صرفه تر از هزینه های بالای خرید سوئیچ POE است.
  • سوئیچ Midspan توان بیشتری معادل ۱۹/۲ وات (در مقابل ۱۵/۴ وات سوئیچ  POE ) را بر روی هر درگاه می دهد.