بررسی و انتخاب بهترین سوئیچ دوربین مداربسته

در این مقاله، قصد داریم در مورد بهترین سوئیچ در دوربین مداربسته صحبت کنیم.

از سوئیچ های لایه ۲ می توان برای پروژه هایی استفاده کرد که به قابلیت اطمینان و کارایی بالایی نیاز دارند. آنها از فناوری ای برخوردار هستند که بتوانند سرعت و ایمنی مناسب و بالایی را با استفاده از مدرن ترین ویژگی ها برای پروژه شما فراهم آورند.

در ادامه به تشریح مهمترین ویژگی های سوییچ در پروژه های دوربین مدار بسته می­پردازیم.

پورت های ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه

در یک پروژه دوربین مداربسته، دوربین ها برای ارائه تصویر با کیفیت (Full HD (1920 x 1080 با سرعت ۱۵ فریم در ثانیه (تنظیمات پیش فرض برای اکثر دوربین ها) به حدود ۲.۵ مگابیت برثانیه نیاز دارند. اگر از ۲۴ پورت سوئیچ دوربین مداربسته با انتقال ۱۰۰ مگابیت در ثانیه در هر پورت استفاده کنید، این بدان معناست که شما فقط از ۲.۵ درصد از ظرفیت هر پورت در هر جریان ویدئو استفاده می ­نمایید.

پورت های گیگابیتی سوئیچ

در بیشتر موارد سوئیچ ها برای اتصال دوربین ها کافیست پورت هایی با فقط ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه داشته باشید. با این حال، برای اتصال بین دو سوئیچ یا اتصال با سرور می توانید از پورت گیگابیت استفاده کنید که به شما قابلیت جمع کردن ترافیک ۲۴ پورت را در یک پورت خواهد داد.

پهنای باند

سوئیچ هایی با ۲۴ پورت ۱۰۰  مگابیت بر ثانیه و ۴ پورت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه معمولاً با پهنای باند مجموعا ۱۲.۸ Gbps وجود دارند. این بدان معنی است که ما می توانیم از حداکثر ظرفیت همه پورت ها بدون هیچ مشکلی استفاده کنیم. اما باید توجه داشت که نیازی به این میزان برای دوربین­ ها نخواهیم داشت.

فیبر نوری

برخی از مدل ­های سوئیچ دوربین مداربسته، ورودی ماژول فیبر نوری را برای امکان اتصال در فواصل طولانی را دارند.

افزونگی (redundancy)

در صورت نیاز به استفاده از افزونگی در پروژه خود، سوییچ توانایی کار با پروتکل های استاندارد STP و RTSP را دارد که افزونگی با سرعت بالا را برای کار شما تضمین می­کند.

VLAN

پورت LAN در سوئیچ دوربین مداربسته

Virtual LAN

در پروژه هایی که نیاز به جدا کردن ترافیک در پخش و پیاده سازی امنیتی دارند، VLAN بسیار مفید می باشد. بیشتر سوئیچ ها به شما این امکان می دهند تا حداقل ۲۵۶ VLAN را با استاندارد پروتکل ۸۰۲.۱Q مدیریت کنید.

Multicast

در صورت لزوم کار با پخش Multicast، سوئیچ باید اجازه استفاده از پروتکل های خاص مانند IGMP snooping v1 ،v2 یا v3 یا IGMP querier را بدهد.

COS و QoS

در شبکه ای با دستگاه های مختلف، گاهی اوقات لازم است که برخی از آنها اولویت بندی شوند. در این صورت استفاده از فناوری COS (هزینه خدمات) و کیفیت خدمات (QoS) باید روی سوئیچ موجود باشد.

امنیت سوئیچ

برای اجرا و پیاده سازی موارد امنیتی توصیه می شود از برخی ویژگی و قابلیتها مانند ۸۰۲.۱X ،Radius و TACAC برخوردار باشید. بنابراین فقط دوربین ها و سرورهای نظارت و ضبط می توانند به شبکه متصل شوند. از اینکه سوئیچ دوربین مداربسته دارای فناوری لازم برای پیاده سازی این نوع امنیت باشد، اطمینان حاصل نمایید.

نظارت بر سوئیچ

امکان نظارت بر استفاده از سوئیچ با پروتکل استاندارد SNMP v1, v2,v3 تا زمانی که سوئیچ از این پروتکل ها پشتیبانی کند، وجود دارد. داشتن ویژگی نظارت بسته هایی که از طریق استفاده از نظارت پورت ترافیک می شوند نیز در نوع خود جالب است.

پورت های Power Over Ethernet Ports) PoE)

همچنین توصیه می شود از سوئیچ دوربین مداربسته با سوئیچ POE (پاور پورتهای اترنت) استفاده نمایید که قادر است بدون نیاز به منبع تغذیه اضافی، مستقیماً برق را به دوربین ها منتقل کند.

پورت POE

سوئیچ POE دوربین مداربسته

نتیجه گیری

سوئیچ ها نه تنها جعبه هایی با پورت برای اتصال کابل ها هستند، بلکه از ویژگی های بسیاری برخودارند که می­توانند برای بهبود پروژه شما استفاده شوند. این موضوع برای استفاده بهینه از تجهیزات مفید خواهد بود.

شما نیازی به صرف هزینه اضافی با یک سوئیچ دوربین مداربسته گران قیمت برای دوربین ندارید. همچنین استفاده از ویژگی های اضافی مانند مسیریابی ضرورتی ندارد.