یک نرم افزار مدیریت تصاویر برای  پروژه های با مقیاس متوسط تا بزرگ میباشد . این نرم افزار دارای یک تکنولوژی جدید است که با هدف تضمین جامعیت ویدیو ، طراحی و ایجاد گردیده است . هدف اصلی این نرم افزار ، علاوه بر تضمین امنیت ، بالا بردن کارایی سیستم و تسریع عملکرد سخت افزار ، میباشد . یکی از قابلیتهای ویژه این نرم افزار ، ضبط پیوسته و بدون وقفه میباشد که اگر سرورها دچار مشکل شدند هم باز ، به کار خود ادامه داده و فرآیند ضبط متوقف نمیگردد . مدیریت مرکزی تعداد نامحدودی از دوربینها و کاربرها و سرورها ، این نرم افزار را به یک انتخاب مناسب برای کارخانه های بزرگ تبدیل کرده است که دارای قسمتهای مختلف در مکانهای متفاوت میباشند . این نرم افزار با استفاده از نقشه های چند لایه و سیستم هشدار و ویدیو وال ، برای استفاده در مکانهایی که به نظارت زنده نیاز دارند ، مانند استادیوم ها ، بسیار مناسب میباشد .

 

به صورت کلی میتوان خصوصیات این نرم افزار را به صورت زیر بیان کرد :

  • مدیریت مرکزی قدرتمند : در این نرم افزار چندین قابیلت دست به دست هم داده اند تا یک مدیریت یکپارچه و قوی را شکل دهند . به عنوان مثال ، با بهره گیری از قابلیت مدیریت گروهی ابزار ، میتوان مدیریت دوربینها و سایر ابزار متصل به آنها را با سرعت و منظم انجام داد . این مورد در نصبهای مقیاس بزرگ بسیار کارآمد می باشد .

 

  • ضبط ویدیو با کارایی بالا : چندین عامل گوناگون در این نرم افزار وجود دارند که باعث ایجاد این قابلیت برای آن شده اند . از جمله آنها میتوان به وجود سرور ضبط کننده با کارایی بالا اشاره نمود . یعنی با استفاده از یک ویندوز ۶۴ بیتی ، سرور ضبط کننده ما از حداقل سرعت ضبط ۱ Gbit/s پشتیبانی مینماید . همچنین میتوانیم به هر تعداد که خواستیم ، سرور اضافه کرده و سیستم را گسترش دهیم . این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که اگر اتفاقی برای سرورها و یا هر جزء دیگری از سیستم بیفتد ، فرآیند ضبط به هیچ عنوان متوقف نشده و ادامه خواهد یافت .

 

  • بهینه سازی عملکرد سیستم : این نرم افزار به طور پیوسته ، بار اضافه بر روی سرورهای ضبط کننده را تعدیل میکند . بدین ترتیب که از روی برنامه ، دوربین ها را با ایجاد کمترین وقفه ، از یک سرور به یک سرور دیگر جا به جا میکند به گونه ای که دیگر نیازی به تنظیم دوباره دوربین نمیباشد . قابل ذکر است که XProtect Expert شامل چندین تکنولوژی پیشرفته امنیتی نیز برای نصبهای با ریسک بالا میباشد .