ویدیو بالون یک دستگاه الکترونیکی است که به عنوان یک دستگاه تقویت کننده در کابل کشی کواکسیال دوربین مداربسته آنالوگ کاربرد دارد. در حالت عادی سیگنال های اطلاعات تصویر توسط کابل کواکسیال به DVR ارسال می شود که به این سیستم ارسال سیگنال، سیستم نامتقارن گویند که دلیل این نامگذاری، عبور سیگنال تنها از مغزی کابل است. در مقابل سیستم انتقال نامتقارن، سیستم انتقال سیگنال متقارن وجود دارد که هر دو سیم در آن دارای سیگنال می باشند. این سیگنال ها با هم دارای تقارن هستند و در صورت وارد شدن امواج نامتقارن به سیگنال (به صورت نویز)، در انتهای مسیر حذف می شوند.

ویدیو بالن ها انواع مختلفی دارند که در نوع ساده آن می توان از ویدئو بالن غیر فعال نام برد که هیچگونه تقویتی بر روی سیگنال ارسالی ندارد و تنها قادر است سیگنال نامتقارن را به متقارن تغییر دهند و نیازی به منبع تغذیه در محل تبدیل و نصب ندارد. این ویدیو بالن ها قابلیت انتقال سیگنال تا ۳۳۰ متر در حالت رنگی و ۶۰۰ متر در حالت سیاه و سفید را دارا هستند. نام دیگر ویدیو بالن غیر فعال Video Balun Autotransformer است.

نوع دیگر ویدیو بالن ها، ویدیو بالن فعال  است که در کنار تبدیل سیگنال های ارسالی به تقویت سیگنال نیز می پردازد. مزیت اصلی این ویدیو بالن ها امکان ارسال سیگنال های ارسالی تا مسافت های طولانی می باشد. در استفاده از این نوع ویدیو بالن ها، بسته به نوع کابل و نوع ویدئو بالن، امکان ارسال اطلاعات تصاویر تا فاصله ی ۲۰۰۰ متر در حالت رنگی و ۲۸۰۰ متر در حالت سیاه و سفید فراهم خواهد شد. ویدیو بالن های فعال نیاز به منبع تغذیه دارد و بنابراین دارای هزینه ی بالاتری نسبت به نوع غیر فعال آن است.