- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

تفاوت سنسورهای CMOS و CCD

در چیپ ست های CCD خطوط پردازش می شوند در صورتیکه در چیپ ست های CMOS و تکنولوزی جدید تک تک پیکسل ها پردازش می شوند (تمامی دوربین های دیجیتال عکاسی جدید و دوربین های گوشی های موبایل دارای سنسور تصویری CMOS می باشد) قابلیت Day & night  و Horizontal  flip یکی از ویژگی های منحصر به فرد برای معکوس کردن تصویر بدون جابجایی دوربین ها محسوب می شود. به تصاویر زیر توجه کنید تفاوت ها آشکارند و پردازش تک تک پیکسل از طریق تقویت کننده (احتمالاً op-Amp) مجدداً تقویت می گردد (شماتیک ظاهری)

اما دوربینی که در بالا معرفی گردید خصوصیات و قابلیت های دیگری نیز دارد که کاملاً آنرا متمایز می کند از جمله:

مرور ویژگی های اینگونه دوربین ها کاملاً متمایز و برتری آن را نسبت به سیر و تحولات آنان نشان می دهد، و اگر چنین ویژگی هایی rms باشد، می توان گفت در میان دوربین ها نفر اول است. در شکل زیر تمایزات را مشاهده می کنید.

آنچه که از یک دوربین و یا لنز و متعلقات دیگر یک سیستم مدار بسته انتظار می رود وضوح تصویر (Resolution)است که ارائه می دهند، به عبارتی ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا بتوان تصویری صاف و شفاف و بدون هیچگونه نویز و غیر قابل تصوری را ارائه دهند، پس همانگونه که حذف نویز همه را در ارتباطات به خود مشغول داشته، وضوح تصویر نیز استرس تمام افرادی است که به نوعی با اینگونه سیستم ها در گیرند(تولید کنندگان، شرکتهای خدماتی، مصرف کننده و …).