خب شاید برای شما هم پیش اومده باشه بعد از درخواست کارفرما بمونید چه دوربینی ببندید!
آنالوگ یا آی پی؟
AHD یا HDCVI و یا تکنولوژی های دیگه ای که هرروز کشور دوست و همسایه روانه بازار میکنه!

 

با امنیت ۹۸ همراه باشید تا با مهم ترین فاکتور های خرید دوربین مداربسته آشنا شوید.

یکی از سوالات رایج مشتریان محصولات نظارتی این است که : “دوربین مداربسته چی بخرم؟”. پاسخ به این سوال بستگی به نیاز و شرایط ما برای نصب سیستم مداربسته دارد در ادامه شما را با مهم ترین فاکتورها برای شناسایی این موارد آشنا خواهیم کرد.
چه مواردی را باید در مورد نیازمان مشخص کنیم ؟
برای شناسایی نیازهای خود باید چند پارامتر را برای خودمان مشخص کنیم و می خواهیم این پارامترها را در قالب چند سوال از خود بپرسیم, بعد از مشخص شدن جواب این سوالها می توانیم پاسخ سوال اصلی خودمان را بدهیم. این سوالات عبارتند از :
به چه کیفیت تصویری برای سیستم مداربسته خود نیاز داریم ؟
حساسیت دوربین های مداربسته برای ما چقدر است ؟
برای پیاده سازی سیستم مداربسته چقدر می خواهیم هزینه کنیم ؟
شاید در ابتدا پاسخ به این سوالات برای شما دشوار باشد و واقعا مطمئن نباشید چه پاسخی باید به این پرسش ها دهید. در ادامه شما را در پاسخ به این سوالات راهنمایی خواهیم کرد :
به چه کیفیت تصویری برای سیستم مداربسته خود نیاز داریم ؟
کیفیت تصویر در دوربین مداربسته را عوامل متعددی مشخص می کند که یکی از مهمترین آنها رزولوشن یا تفکیک پذیری دوربین می باشد. دوربین های مداربسته آنالوگ دارای محدودیت رزولوشن کمتر از ۰٫۵ مگاپیکسل می باشند و این یکی از مهمترین معایب این سیستم مداربسته می باشد.

 

در صورتی که کیفیت تصویر و قدرت تشخیص جزئیات تصویر برای شما اهمیت زیادی داشته باشد باید از راه حل های جایگزین مانند دوربین های مداربسته AHD یا تحت شبکه استفاده کنید که طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ دارند (البته قیمت تجهیزات AHD بیشتر نزدیک به دوربین های مداربسته آنالوگ سنتی می باشد.

کیفیت و رزولوشن تصویر رابطه مستقیمی با بودجه شما برای پیاده سازی سیستم مداربسته دارند یعنی هر چقدر دوربین مداربسته کیفیت تصویر بالاتر و بهتری داشته باشد قیمت آن بالاتر می رود.

 

حساسیت دوربین های مداربسته برای ما چقدر است ؟
میزان حساسیت مکان نصب تجهیزات و کاربری آن و حساسیت عملکرد تجهیزات مشخص کننده برند دوربین مداربسته می باشد. هرچه از برند با کیفیت تری استفاده کنیم محصولات دارای قابلیت اطمینان بالاتر از نظر عملکرد و پایداری می باشند. البته انتخاب برند نیز به محدودیت های مالی ما و هزینه ای که برای سیستم نظارت تصویری خود می خواهیم انجام دهیم بستگی دارد.
برندهای معتبر دارای تجهیزات با تکنولوژی ساخت بیشتر می باشند که می توانند تا حدودی کیفیت تصویر بالاتری داشته باشند اما لزوما استفاده از برندهای خاص کیفیت تصویر ما را تضمین نمی کنند.
برای پیاده سازی سیستم مداربسته چقدر می خواهیم هزینه کنیم ؟
سعی کنید لیست قیمت محصولات مداربسته را حداقل از یک شرکت یا فروشگاه تجهیزات نطارتی دریافت کنید. میزان هزینه ای که خودتان برای پیاده سازی سیستم مداربسته پیش بینی کرده اید را با تعداد و هزینه کلی آنها مقایسه کنید. در صورت عدم تطابق هزینه با برآورد شما سعی کنید از دوربین ها با برندهای ارزانتر استفاده کنید.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه

 منبع: nezarati.ir

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از دوره های حضوری اوج امنیت در کانال زیر عضو شوید:

https://goo.gl/mC9xoC

جهت دسترسی به هزاران مقاله آموزشی رایگان دوربین مداربسته در کانال زیر عضو شوید :

https://goo.gl/tHVmeS

جهت پرسش و پاسخ و تبادل نظر با مهندسان دوربین مداربسته در سوپر گروه زیر عضو شوید:

https://goo.gl/2Yd5ky