نصب دوربین مداربسته در واحدهای تجاری از الزامات می باشد. برای نظارت و حفاظت از دوربین مداربسته در این واحد ها استفاده می شود . این نظارت تصویری می تواند بسته به واحد تجاری و زمینه فعالیت آن شامل : کنترل ورود و خروج افراد , نظارت بر اجناس و جلوگیری از سرقت آنها, کنترل ورود و خروج اجناس از انبار, نظارت بر صندوق و دخل واحد و اهداف دیگر باشد.

انتخاب نوع سیستم

استفاده از سیستم مداربسته آنالوگ در واحدهای تجاری بسیار رایج است,این دوربین ها برای فضاهای کوچک کار شما را راه می اندازند اما بهتر است برای اماکن تجاری بزرگ و کسب و کارهای خاص برای کیفیت بالاتر و تشخیص بهتر چهره افراد از دوربین های AHD یا شبکه ( IP ) استفاده شود.

استفاده از دوربین های AHD با توجه به قیمت مناسب خود که بیشتر نزدیک به دوربین های مداربسته آنالوگ صنعتی می باشد در مقابل کیفیتی که ارائه می دهند به تازگی در بازار رواج پیدا کرده است .

 

انتخاب برند مناسب

انتخاب برند دوربین مداربسته و تجهیزات آن در این واحدها از اهمیت بالایی برخوردار است, بهتر است از برندهای مناسب و با کیفیت در این اماکن استفاده شود. به هیچ وجه دنبال دوربین ها و تجهیزات متفرقه و خیلی ارزان نروید چون این تجهیزات از کیفیت پایینی برخوردار می باشند و در هنگام نیاز شما قادر به تشخیص چهره افراد نخواهید بود و هزینه های نگهداری زیادی را به شما تحمیل خواهند کرد.

بهتر است از برندهای متوسط به بالا تجهیزات نظارتی در واحدهای تجاری کوچک و از برندهای برتر برای واحدهای تجاری بزرگ استفاده شود.

 

محل های نصب دوربین مداربسته

انتخاب محل های نصب دوربین مداربسته و تعداد دوربین های مورد نیاز به وسعت , نوع واحد تجاری و فضاهای آن بستگی دارد. تعداد دوربین ها و محل نصب آنها باید طوری انتخاب شود که نقطه کوری باقی نماند. از مکان های رایج می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

بیرون واحد تجاریبرای کنترل ورود و خروج افراد, نظارت بر فضای روبروی واحد تجاری و در بعضی موارد کالاهای کنار درب پیشنهاد می شود حداقل از یک یا ۲ دوربین در این قسمت استفاده شود .

روبروی مشتریان و محل فروشدوربین به گونه ای نصب می شود که مشتریان را از جلو نمایش می دهد. و اگر محل فروش به درب ورودی نزدیک باشد می توان کنترل ورود و خروج افراد را نیز از این طریق تامین کرد.

 

ورودی واحد تجاریدر صورتی که ورودی واحد تجاری از محل فروش قابل پوشش نباشد باید دوربینی جداگانه برای پوشش این قسمت برای کنترل ورود و خروج افراد نصب شود.

روبروی فروشندهبرای کنترل مشتریان از پشت و نظارت بر کار فروشنده در این قسمت از دوربین دیگری استفاده می شود.

دخل و صندوق واحد تجاریورود و خروج پول به صندوق یا دخل واحد تجاری را می توان از این طریق کنترل کرد. در این قسمت معمولا از دوربین صنعتی ( BOX ) استفاده می شود.

انبار واحددر صورتیکه واحد تجاری دارای انبار باشد بسته به وسعت آن باید از دوربین های مورد نیاز برای کنترل آن استفاده کرد.

قفسه های فروشگاهدر صورتیکه این قسمت توسط دوربین های دیگر پوشش داده نشود باید بسته به وسعت از تعدادی دوربین برای پوشش قفسه ها و محوطه داخل فروشگاه استفاده کرد.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه

 منبع: nezarati.ir

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از دوره های حضوری اوج امنیت در کانال زیر عضو شوید:

https://goo.gl/mC9xoC

جهت دسترسی به هزاران مقاله آموزشی رایگان دوربین مداربسته در کانال زیر عضو شوید :

https://goo.gl/tHVmeS

جهت پرسش و پاسخ و تبادل نظر با مهندسان دوربین مداربسته در سوپر گروه زیر عضو شوید:

https://goo.gl/2Yd5ky