- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

بررسی دوربین فیش آی ۱۲ مگاپیکسلی یونی ویو مدل IPC 868ER-VF18-B

دوربین یونی ویو مدل IPC 868ER-VF18-B

سلام بر همکاران و همراهان عزیزمون اینبار میخواهیم بپردازیم به یکی از محصولات کمپانی معتبر یونی ویو Uniview [8] یعنی دوربین مداربسته یونی ویو مدل IPC 868ER-VF18-B ،بریم با هم بررسیش کنیم.

دوربین فیش آی با چشم ماهی

دوربین های فیش آی یا چشم ماهی تقریبا میشه گفت از مدل های جدید دوربین های مداربسته هستند که در دهه اخیر توسط کمپانی های مختلفی طراحی و تولید می شوند.

مزایا دوربین Fish eye

شاید در نگاه اول تصاویر دوربین های فیش آی حس خوبی به آدم نده و خیلی به نظر مفید نیاد چون یک تصویر کروی از نمای بالاست. اما همین تصویر کروی شکل بی فایده با استفاده از یک نرم افزار هوشمند و با پردازش تصویر دقیق میتونه به غیر از ارایه چند تصویر از زوایای مختلف قابلیت های خوبی رو هم در اختیارمون قرار بده.

بطور مثال دوربین مداربسته یونی ویو مدل IPC 868ER-VF18-B میتونه در کنار تصویر کروی شکل تصاویری بصورت پانورامیک با قابلیت PTZ دیجیتالی در اختیارمون قرار بده.

بررسی دوربین فیش آی 12 مگاپیکسلی یونی ویو مدل IPC 868ER-VF18-B

دوربین فیش آی یونی ویو مدل IPC 868ER-VF18-B

مشخصات فنی

دوربین مداربسته فیش آی ۱۲ مگاپیکسلی یونی ویو مدل IPC 868ER-VF18-B از یک حسگر به ابعاد ۱.۷/۱ اینچ با تکنولولوژی CMOS استفاده میکنه که قاعدتا در کنار هم قرار گرفتن حسگری با این ابعاد و لنزی با فاصله کانوانی ۱.۸ میلی متر میتونه تصویر با کیفیتی رو در اختیار ما قرار بده.

یکی از پارامتر های مهم برای طبقه بندی تصاویر دوربین های مداربسته گزینه ای به نام DORI DISTANCE است که در برخی از برگه های مشخصات فنی دوربین ها ذکر میشود.

حالا دقیقا این گزینه چیه؟

DORI مخفف چیه؟

این روز ها دوربین های هوشمند تو دنیا کلی سر و صدا کرده و در صدر این دوربین ها برند آیمو قرار داره که حسابی تو ایران ترکونده. دوربین آیمو کلی امکانات هوشمند داره، نیاز به کایل و dvr و هارد نداره و از همه مهم تر این برند متعلق به کمپانی بزرگ داهوا هستش. یکم قبل تر مقاله ای مفصل برای آشنایی با این برند منتشر کردیم جهت مطالعه این مطلب به صفحه راهنمای خرید دوربین آیمو Imou [9] مراجعه کنید.

قابلیت DORI DISTANCE

DETECT-OBSERVE-RECOGNIZE-IDENTIFY

DORI DISTANCE مربوط به دوربین مداربسته یونی ویو مدل IPC 868ER-VF18-B بر حسب متر به ترتیب ۴۳.۸-۱۷.۵-۸.۸-۴.۴ است.

ویژگی های دوربین

شاترش هم دستی تنظیم میشه و اتوماتیک، سرعتش هم میتونه از یک تا ۱۰۰۰۰۰/۱ ثانیه بره. حداقل نوری که برای ارایه تصویر رنگی نیاز داره ۰.۰۵ لوکس در حالتی که دیافراگمش F 2.4  و قابلیت AGC هم روشن باشه اما در صفر لوکس با استفاده از نور مادون قرمز می تونه تا ده متر نهایتا دید در تاریکی مطلق داشته باشه.

امکانات اضافی

باید بهتون بگم که در کنار کلی قابلیت خوب مثل SMART IR،DNR،BLC ولی این دوربین یونی ویو WDR نداره. البته با یه سری دیگه از آپشن هاش خودشو میکشه بالا مثلا اینکه صدای دو طرفه داره یعنی هم میکروفن و هم اسپیکر و رم ۲۵۶ گیگی هم ساپورت میکنه. در نهایت جالب بدونید که این فیش آی نیم کیلویی میتونه تو محیط بیرونی هم نصب بشه چون هم IP 66 و هم IK10

دانلود کاتالوگ این محصول [10]