- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

چطور دوربین مداربسته را بر روی دیوار آجری نصب کنیم؟

در ادامه این مقاله با آموزش نصب دوربین مداربسته روی دیوار آشنا خواهید شد با امنیت ۹۸ همراه باشید. دوربین های مداربسته، بسیار انعطاف پذیر هستند، آنها را می توان تقریبا روی هرجایی که فکرش را بکنید نصب کرد. اما آیا می توان آنها را روی دیوارهای آجری هم نصب کرد؟

آموزش نصب دوربین مداربسته روی دیوار آجری

در واقع تا به امروز، این دوربین ها [8] از دیوارهای سخت و سیمانی گرفته تا حتی دیوارهای فلزی قابل نصب بوده اند. امروزه، هرکسی می تواند این دوربین ها را خودش به تنهایی نصب کند. اما این قضیه درمورد دیوارهای آجری کمی متفاوت است. بنابر این، ممکن است برای این کار نیاز به ابزار و مواد خاصی داشته باشید و برخی نکات را در نظر بگیرید.

نصب دوربین مداربسته بر روی دیوار

آموزش نصب دوربین مداربسته بر روی دیوار آجری

آموزش گام به گام

هنگام نصب دوربین مداربسته بر روی آجر، به یک سری ابزارهای کوچک کمکی به نام جعبه تقسیم برق نیاز خواهید داشت. این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید دوربین خود را روی سطوح سخت مانند دیوار آجری نصب کنید.

اگر برای نصب دوربین مداربسته در خانه مسکونی تردید دارید و از قوانین نصب اطلاع ندارید می توانید به مقاله ای که قبل تر در امنیت ۹۸ منتشر کردیم به نام ” قانون نصب دوربین مداربسته در منزل [9] ” مراجعه کنید.

جعبه تقسیم برق باعث می شوند دوربین روی یک سطح مسطح و هموار قرار گیرد. اگرچه تهیه یکی از این جعبه ها برای نصب دوربین، ایده خوبی است اما ضرورتی ندارد.

درمورد سطوح سخت و محکمی مثل دیوارهای آجری یا حتی سنگی، مسطح کردن دیوار کار سختی است خصوصا اینکه این نوع دیوارها سطح بسیار ناهمواری دارند. بنابراین ممکن است در نهایت، دوربین کمی زاویه پیدا کند و کج شود.

آموزش دوربین مداربسته روی دیوار آجری

نصب دوربین مداربسته با دریل

دریل

پیش از استفاده از دریل بایستی مطمئن شوید که دستگاه دریل مورد نظر از قدرت کافی برای انجام کار برخوردار باشد. یکی از انواع خوب دریل ها که می توانید استفاده کنید، دریل چکشی است.

دریل های چکشی یا ضربه ای، علاوه بر اینکه کار دریل کردن را انجام می دهند، در حین کار، با حرکت متناوب مته به جلو و عقب باعث تسریع و سهولت کار می شوند. این دریل های چکشی، مخصوص سوراخ کردن دیوارهای بتنی، آجری، سنگی و انواع دیگر دیوارها ساخته شده اند.

این نوع دریل ها قطعا خیلی بهتر از سایر دریل هایی که در هر انباری پیدا می شوند کارایی دارند! در واقع، اگر بخواهید نصب دوربین مداربسته روی دیوار را انجام دهید، دریل های چکشی بهترین ابزار هستند می توانید به آنها اطمینان کنید.

نصب دوربین مداربسته بر روی دیوار آجری

استفاده از جعبه تقسیم برق برای نصب دوربین مداربسته

استفاده از جعبه تقسیم برق

زمانی که دیوار را برای عبور کابل ها سوراخ می کنید در واقع ریسک نفوذ جریان هوا به داخل خانه را افزایش می دهید. اگرچه ممکن است در وهله اول این طور به نظر بیاید که یک سوراخ کوچک در دیوار چندان در ورود هوا نقشی نداشته باشد، اما حقیقت چیز دیگری است.

با سوراخ شدن دیوار، ملاتیکه به عنوان ماده نگهدارنده آجرها در کنار هم شناخته می شود – فضا برای جریان و عبور هوا را فراهم می کند و این به نوبه خود باعث از دست رفتن بخشی از هوای داخل خانه می شود. این هوا می تواند هوای گرم بخاری یا هوای خنک دستگاه های خنک کننده در تابستان باشد. در چنین شرایطی، جعبه تقسیم برق می تواند مشکل را حل کند.

جعبه تقسیم، باعث درزگیری و مسدود کردن جریان هوا در محل ورود سیم ها به داخل ساختمان شده و در عین حال اختلالی در عملکرد سیم ها ایجاد نمی کند.

نصب دوربین مداربسته بر روی دیوار آجری

آموزش نصب دوربین مداربسته

آموزش نصب دوربین مداربسته

ابتدا باید محلی را که می خواهید دوربین مداربسته را در آنجا نصب کنید تعیین کنید. معمولا همراه با دوربین، یک الگو آماده چسبنده نیز به شما داده می شود، در غیر اینصورت می توانید به شکل آنلاین آن را تهیه کنید.  یکی از این الگوها را باید روی دیوار آجری نصب کنید تا فرایند دریل کردن دیوار، ساده تر شود. توجه داشته باشید که اندازه و مکان را حتما در نظر بگیرید تا پایه کاملا محکم و بدون لغزش نصب شود. همچنین به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از دوربین مداربسته بیسیم [10] از جمله دوربین آیمو یا دوربین بلورمز [11] نیاز به ایجاد سوراخی برای کابل تصویر یا در مواقعی که دوربین شارژی باشد نیاز به برق خواهید داشت.

اما در مورد دوربین مداربسته سیم دار، می توانید کابل اتصال را به DVR یا NVR و کابل اترنت متصل کنید. بنابر این، ممکن است لازم باشد کمی فضای بیشتر برای آن در نظر بگیرید.

نصب دوربین مداربسته بر روی آجر

نصب دوربین روی آجر

مرحله نهایی

بعد از دریل کردن و ایجاد سوراخ های لازم، نوبت نصب پایه و پیچ کردن دوربین مداربسته [12] به نقطه مورد نظر است. به یاد داشته باشید که قبل از نصب دوربین روی نقطه مورد نظر، حتما جعبه تقسیم را نصب کرده و درزگیری را انجام داده باشید.

حالا می توانید تمام سیم کشی های لازم را انجام دهید و مطمئن شوید که دوربین به خوبی کار می کند. و این، روش نصب دوربین مداربسته روی دیوار آجری بود.

پس متوجه شدیم که نصب دوربین مداربسته روی دیوارهای آجری غیرممکن نیست. اگرچه همه دریل ها نمی توانند از پس این کار برآیند اما در مورد سطوح سخت، هیچ چیز مانند دریل چکشی کارساز نیست!

دوربین مداربسته شما روی چه نوع دیواری نصب است؟ آجری، سیمانی، یا انواع سخت دیگر؟ لطفا برای ما کامنت بگذارید و این مطلب را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.