- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

راهنمای خرید آداپتور یا منبع تغذیه دوربین مداربسته

منبع تغذیه ۱۲V DC رایج‌ترین آداپتور دوربین مداربسته می‌باشد؛ اما این تنها منبع تغذیه موجود نیست. در دوربین‌های مداربسته وایرلس، برق از طریق باتری یا انرژی‌های خورشیدی تأمین می‌شود. Plugging-in برای آداپتور دوربین مداربسته به این معناست که دوربین مداربسته شما برق را از سوکت ها و از طریق آداپتور دریافت می‌کند.

۱۲V DC رایج‌ترین ولتاژ برای دوربین مداربسته 

عملکرد بیشتر دوربین‌های مداربسته در ولتاژ ۱۲ ولت می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر یک آداپتور ۱۲ ولت به‌راحتی برای دوربین مداربسته در دسترس می‌باشد. برخی از دوربین‌های امنیتی ۱۲V DC نیاز به آمپر دقیق مانند ۱ آمپر، ۲ آمپر، ۵ آمپر و… دارند. پیش از آنکه دوربین مداربسته‌ای را بخرید و یا نصب کنید، لازم است که ویژگی‌ها و نیازمندی‌های دوربین مداربسته خود را بررسی کنید.

12V DC منبع تغذیه دوربین مدار بسته

آداپتور ۱۲V DC

آداپتور مناسب برای دوربین مداربسته

اگر یک دوربین مداربسته سیمی PoE تهیه‌کرده‌اید، یک جعبه به همراه یک دوربین و یک کابل شبکه دریافت کرده‌اید. PoE به این معناست که انتقال برق از طریق اترنت می‌باشد و تنها از همین یک کابل برای ارائه برق به دوربین مداربسته استفاده می‌شود و انتقال داده نیز به‌خوبی انجام می‌گیرد. اگر یک دوربین مداربسته بی‌سیم از یک برند قابل‌اطمینان خریداری کرده باشید یک جعبه به همراه دوربین، منبع تغذیه و کابل دریافت خواهید کرد.

بیشتر آداپتورها از برندهای قابل‌اطمینان در صورت داشتن عملکرد نرمال ۵ سال یا بیشتر کار می‌کنند. اگر منبع تغذیه اورجینال شما عملکرد نادرستی دارد و به دنبال جایگزین برای آن هستید توصیه می‌شود که در هنگام خرید آداپتور، تنها به هزینه توجه نشود بلکه معتبر بودن برند آن را نیز مدنظر قرار دهید. معمولاً آداپتورها دارای قیمت مقرون به‌ صرفه هستند. اگر منبع تغذیه ۱۲V با کیفیت پایین بخرید، ممکن است در برابر خطرات بالقوه مانند خطر قرار گرفتن در معرض آتش، آسیب و خرابی تصویر مصون نباشید.

منبع تغذیه 12V DC دوربین مدار بسته

آداپتور دوربین مدار بسته

نکته کلیدی در رابطه با آداپتور دوربین مدار بسته

اگر برای خرید و نصب NVR برنامه‌ریزی کرده‌اید، در ابتدا خصوصیات لازم برای منبع تغذیه دوربین مداربسته خود را بررسی کنید. NVR ها یا سیستم‌ها برای اجرا و عملکرد، نیاز به ولتاژ بالاتری دارند. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در کشورها و مناطق مختلف استانداردهای جریان الکتریسیته متفاوت دارند. اگر آداپتور ۱۲V یا بالاتر اصلی دوربین شما کار نمی‌کند، می‌توانید آداپتور جایگزین برای دوربین مداربسته بر اساس استاندارهای کشور و محدوده محل زندگی خود انتخاب کنید.

باتری و انرژی خورشیدی برای تأمین برق دوربین مداربسته

سایر انواع منابع تغذیه برای دوربین‌های مداربسته می‌توانند به‌صورت باتری‌های غیرقابل شارژ، قابل شارژ و انرژی خورشیدی باشند. دوربین‌های مداربسته در این دسته‌بندی، بی‌سیم هستند و نسبت به دوربین‌های سیمی که از آداپتور استفاده می‌کنند منعطف‌ترند. دوربین‌های مداربسته باتری خور این مزیت را دارند که برای راه‌اندازی نیاز نیست که دیوار را برای نصب سوکت و کابل‌های انبوه خراب کنید.

منبع تغذیه خورشیدی دوربین مدار بسته

منبع تغذیه خورشیدی دوربین مدار بسته

نصب و اتصال منبع تغذیه برای دوربین‌های مداربسته(راهنمایی گام به گام)

در این قسمت با نحوه اتصال و نصب منبع تغذیه با دیاگرام‌ها و راهنمایی جزئیات آن آشنا می‌شوید:

منبع تغذیه برای ۴ دوربین و کمتر، با استفاده از آداپتور ۱۲ ولت

پیش از انتخاب منبع تغذیه دوربین مداربسته، لازم است که تعداد دوربین‌های مداربسته‌ای را که دارید در نظر بگیرید. اگر کمتر از ۴ دوربین مداربسته در دست دارید، می‌توانید برحسب نیازمندی‌ها از آداپتورهای ۲۴ ولت یا ۱۲ ولت برای فراهم آوردن برق دوربین‌های مداربسته استفاده کنید. فرآیند نصب کاملاً آسان است و هرکسی قادر است آن را انجام دهد.

  1.  مکانی را که از پیش برای نصب انتخاب کرده‌اید بررسی کنید.
  2.  سوکت ها را بر روی دیوار و یا هر مکان مناسب دیگر نصب کنید.
  3. آداپتورها را به سوکت ها متصل کنید.

دوربین‌های مداربسته شما قابل‌استفاده هستند. آداپتور برق یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای تأمین برق دوربین مداربسته در زمانی که تعداد آن‌ها کم هست، می باشد.

منبع تغذیه برای بیش از ۴ دوربین با استفاده از جعبه‌تقسیم

اگر نیاز به سیستم‌های دوربین مداربسته ۸ یا ۱۶ کانال دارید، می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر از جعبه‌تقسیم استفاده کنید. جعبه‌تقسیم منبع تغذیه دوربین مداربسته به شما کمک می‌کند تا کابل‌های برق را به‌صورت مرتب مسیردهی کنید و آن‌ها را به‌آسانی متصل کنید و کابل‌های برق هر دوربین مداربسته را بدون استفاده از آداپتورهای مختلف مدیریت کنید. بنابراین بهتر است که برای ساماندهی دوربین‌های مداربسته از جعبه‌تقسیم یا اسپیلیتر استفاده کنید.

منبع تغذیه دوربین‌های بی‌سیم

تأمین برق دوربین‌های مداربسته بی‌سیم از طریق باتری و انرژی خورشیدی است. در این بخش به منبع تغذیه دوربین‌های بی‌سیم می‌پردازیم. معمولاً دوربین‌های مداربسته بی‌سیم از باتری‌هایی که مناسب با نیازمندی‌ها و خصوصیات آن‌ها می‌باشد استفاده می‌کنند. پس از نصب باتری‌ها، دوربین مداربسته قابل‌استفاده خواهد بود. باتری‌ها را در شکاف مربوط به باتری قرار دهید. حالا می‌توانید از دوربین مداربسته استفاده کنید. باتری‌ها در شرایط نرمال هر ۴ یا ۶ ماه باید شارژ شوند.

همچنین به نوتیفیکیشن های مربوط به کاهش باتری که از طریق اپلیکیشن، ایمیل و PC ارسال می‌شوند توجه داشته باشید و باتری‌ها را به‌موقع تعویض و یا شارژ کنید. اگر نگران این هستید که تعویض باتری‌ها را فراموش کنید، در این‌گونه موارد استفاده از باتری‌های خورشیدی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در حال حاضر دوربین‌های مداربسته خورشیدی از یک پنل خورشیدی برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق استفاده می‌کنند.

نحوه اتصال پنل خورشیدی به دوربین مداربسته

اگر یک دوربین مداربسته خورشیدی دارید می‌توانید از یک برند مطمئن پنل خورشیدی برای آن تهیه کنید و از طریق دنبال کردن مراحل زیر آن را به دوربین خود متصل کنید:

راهنمای اتصال پنل خورشیدی به دوربین مداربسته

اتصال پنل خورشیدی به دوربین مداربسته

  1.  محلی را انتخاب کنید که در طی سال بیشترین نور خورشید به پنل می‌رسد.
  2.  پنل خورشیدی را در مکان انتخابی نصب و زاویه آن را برای دریافت نور مستقیم خورشید تنظیم کنید.
  3. پنل خورشیدی را با استفاده از یک کابل Micro USB به دوربین متصل کنید.

پس‌ازاین مراحل می‌توانید از دوربین مداربسته خورشیدی خود استفاده کنید. امکان تبدیل دوربین مداربسته معمولی به خورشیدی وجود دارد؛ اما توصیه می‌شود تنها افرادی که درزمینهٔ دوربین مداربسته مهارت و دانش کافی دارند این کار را انجام دهند. البته دوربین باید از پنل خورشیدی پشتیبانی کند. باتری و انرژی خورشیدی هر دو انتخاب‌های قابل‌انعطافی هستند که می‌توانید به‌عنوان منبع تغذیه دوربین خود از آن‌ها استفاده کنید.

راهکارهایی برای منبع تغذیه دوربین‌های امنیتی

هنگام کابل‌کشی و مصرف برق چه مواردی باید موردتوجه قرار بگیرد؟

این کار بستگی به تعداد دوربین‌های مداربسته‌ای که دارید و محیطی که می‌خواهید تحت پوشش مانیتورینگ قرار بگیرد دارد. پیش از نصب باید در رابطه با محل قرارگیری دوربین و تنظیم دوربین و همچنین در مورد سیم‌کشی داخلی و خارجی دوربین برنامه‌ریزی کنید. مصرف برق بستگی به تعداد دوربین‌های مداربسته و همچنین سایر دستگاه‌هایی که در حال کار می‌باشند دارد. معمولاً دوربین‌های مداربسته ۱۲V نیاز به مقدار کمی الکتریسیته برای کار دارند، این در حالی است که NVR ها و سیستم‌های دوربین مداربسته مصرف برق بیشتری دارند.

چگونه می‌توان کابل‌ها را در محیط‌های داخلی و خارجی راه‌اندازی کرد؟

حتی اگر برای بار اول است که کابل‌های دوربین مداربسته را نصب می‌کنید، می‌توانید سیم‌های دوربین مداربسته را از طریق دیوارها و یا اتاق‌های زیرشیروانی عبور دهید، این روش در بسیاری از موارد کارآمد می‌باشد.

منابع:

reolink [1]

wikipedia [2]