- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

مصاحبه با دکتر خسروی مدیر عامل شرکت شهاب + کد تخفیف

متن مصاحبه با مدیر عامل شرکت دانش بنیان شهاب

۱- شرح مختصری از فعالیت های مجمومه شهاب برای خواننده های ما و کسانی که سایت رامطالعه می کنند بفرماید؟

اول از همه سلامی عرض می کنم خدمت مخاطمین و شرکت اوج ارتباط امن، ما تقریبا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دوتن از دانشجوهای خودمان شرکت شهاب رو تاسیس کردیم. ازابتدا هدفمون تولید محصولات دانش بنیان در حوزه پردازش تصویر و هوش مصنوعی بوده است. و عمده ی تمرکزمون تولید نرم افزاراست در حوزه سخت افزار فعالیت چندان زیادی نداشتیم هر چند تواین مدت یک سری کارهای سخت افزار انجام دادهایم طراحی و تولید بردکنترل راه بند که  به صورت تجاری استفاده می شود. در کنار نرم افزار های امنیتی و یاطراحی دوربین مداربسته ANPR که شاید در اینده این فاز پررنگ تر شود. به طور مختصر شرکت ما بیشتر در حوزه محصولات پردازش تصویر و هوش مصنوعی فعالیت انجام می دهد.

۲- شرح مختصری از فعالیت و محصولات (نرم افراز پلاک خوان –تشخیص چهره) که ارائه می کنید بفرمایید؟

شرکت ما تقریبا در ۳ حوزه به صورت جدی ورود پیداکرده ایم. تشخیص پلاک خودرو که نیازمند خیلی (سازمان – عوارضی – پارکینگ – ناجا و…) که از ۰ تا ۱۰۰ رو توسعه داده  و ازابتدابه صورت تجاری و جدی مطح شده و به فروش رفته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دوربین های پلاک خوان به مقاله دوربین پلاک خوان + ویدیو [11] مراجعه کنید و نظر خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

۳- برندهایی که این نرم افزاردارد را مطرح بفرمایید؟

این نرم افزار به اسم ساتپا عرضه می شود (تشخیص پلاک ساتپا) موضوع دیگه ای که برروی آن تمرکز داریم کتابخانه تشخیص چهره می باشد که احراز هویت در سازمان هایی که میخواهند با استفاده از چهره تشخیص هویت فرد را هم انجام دادند و ما برای آن ها این محصول را توسعه دادیم که تقریبا سه سال بر روی آن ها فعالیت داریم. از اوایل تابستان تجاری شده و ارائه میشود برخلاف اکثرمحصولات تجاری که در بازار موجوداست که تعداد محدودی ازآن هارا شناسایی میکنند مثلا (بین ۱۰۰الی ۲۰۰) را شناسایی کرده ولی در این نرم افزار محدودیت نداریم و تا الان حدود (۱۳۰۰) چهره را تست کرده ایم ولی الان چیزی که ما به خریدارهاارائه می کنیم  روی ۱۰۰۰ چهره می باشد که تست های اولیه انجام شده و مشکلات برطرف شود.

این هم در واقع یک محصول استراتژیک می باشد. چون ما در ایران شرکتی که در این حوزه ورود پیداکرده باشد و در مقیاس بزرگ موجود نداریم . این محصول تجاری است ولی نام تجاری ندارد و فعلا به اسم کتابخانه تشخیص چهره شهاب عرضه می شود ودر آینده برایش نام تجاری انتخاب میکنیم این دوموضوع به صورت کتابخانه بوده (تشخیص چهره و شناسایی پلاک) که شرکت ها می توانند از ماخرید کنند.

ولی بایک نرم افزار اتوماسیون هوشمندهم نوشته ایم که مبتنی بر ثبت تردد خودروها می باشد و ورود وخروج و اگر در پارکینگ باشد برایش تعرفه میزند و این نرم افزار آی پلاک می باشد که از موتور تشخیص پلاک ساتپا استفاده می کند محصولات دیگری هم که داریم مانند کتابخانه تشخیص احساس, شکابل فانتزی دارد (فرد لبخند بزند و استرس یا اخمو باشد) تشخیص نوع خودرو نرم افزار OCR فارسی که عکس میگیرد و متن تحویل میدهد.

۴- مشتری ها فقط از طریق وب سایت شما میتوانند محصولات شمارا خریداری کنند؟

اکثر مشتری های ما در اینترنت جستجو میکنند و ما الویت اولمون سئوی سایت بوده که مابرای اینکه به ربته بالایی در گوگل برسیم روی این موضوع وقت زیادی گذاشته ایم و اکثر مشتری ها تماس میگیرند و مشاوره تلفنی برگزار می شود و راهنماییشان میکنیم مواردی هم بگم که ما از طریق بازاریابی سنتی از طریق نماینده هایمان مثلادر تهران,سمنان,مشهدو…افراد به نمایندگی مراجعه می کنند و محصول را سفارش میدهند وموارد دیگر که بازاریاب هایمان به سراغ مشتری رفته و به انها پیشنهاد میدهند.

۵- رقابت در حوزه مجموعه هایی که دارن در بخش هوش مصنوعی کار می کند چقدر است؟

تقریبا اکثر همکاران ما در این حوزه در کار خدمات فعال هستند یعنی خودشون یک کتابخانه خارجی را دانلود کرده و استفاده میکنند که اکثر آنها به مشکل برمیخورند. مثلا وقتی پلاک خودرو یک تغییر کوچک کند یا در حوزه تشخیص چهره تعداد زیاد باشد ولی یک عده محدود در شرکت هایی هستند که در حوزه تحقیق و توسعه فعال هستند. مارقیب زیادی نداریم و تقریبا ۴ یا ۵ رقیب جدی داریم و بقیه به نوعی مشترک هستند یا مشترک رقبای ما هستند.

۶- درمورد فرصت ها, تهدیدها و چالش هایی که برای شما به مدیریت مجموعه ی دانش بنیان که باتوجه به شرایط ویژه اقتصادی که الان حاکم هست بیشتر به ما توضیح دهید؟

درمورد فرصت ها باتوجه به اینکه تقریبا در کل جهان هوش مصنوعی رو به رشد است و اینده ی روشنی دارد ایران هم از این وضعیت مستثنی نیست اکثر شرکت ها و سازمان ها به سمت این میروند که خودشان را هوشمند کنند تهدید هایی که ما در این حوزه درگیرش هستیم این است که در ایران تعهدی روی کپی رایت ضعیفه و این باعث میشود گاهی وقت ها مشتریان ما با دستکاری محصولات شرکت ان ها را به اسم خودشان به فروش میرسانند و این نقض کپی رایت است که نمیشود کاریش کرد.

ولی از این بگذریم دو تا تهدید دیگه وجود دارد یکیش اینکه شرکت های بزرگ خرارجی به این حوزه ورود پیدا میکنند و خدماتشان را رایگان عرضه میکنند و دیگری اینکه برای شرکت دانش بنیان تصحیلاتی قائل میشود ولی درعمل این اتفاق نمی افتد. مثلا برای تصحیلاتی که قرار بدون بهره بدهند وقتی میخواهی دریافت کنی ۱۸% می باشد و مالیاتی که قراره معاف باشیم وقتی برای تسویه حساب میرویم معافیتی در نظر گرفته نشده.

۷- ایران در حوزه هوش مصنوعی ایران چه جایگاهی در منطقه داره؟

با توجه به این که هزینه تولید در ایران پایین هست ما اگر راه برای عرضه خدمات در این دنیا داشته باشیم به شدت وضعیتمان مناسب تر است مثلا چندسالی که در تشخیص پلاک فعالیت داشتیم از (افغانستان عراق و امریکا) تقاضای محصول داشتیم ولی مشکل اصلی ما این است که آن ها نمیتواند به حساب ما پولی واریز کنند حالا دنبال این هستم که راهکاری بزنم که به وسیله های سایت اینترنتی  که خدمات پول های مجازی و بیت کوین میدهند و روش های دیگر بتوانیم یک درگاه پرداختی بین المللی داشته باشیم.

۸- اگر فکر میکنید نکته ای است که لازمه در اینجا ذکربشه و شاید روزی یه مسئولی ببیند بفرمایید؟

ما با شرکت های دولتی که با انها پروژه داشته ایم. در زمان بستن قرار داد چونه های فراوان میزنند و دیگر اینکه موقع پرداخت ها اکثرا میگویند که اسناد خزاجه بگیرید و اذیت میکنند و پرداخت نمیکنند و موردی که داشتیم این است که ما بعد ۱۰ماه دوربین نصب کردیم و نرم افزار انهاراهم نصب کرده ایم و هزینه پرداخت نکردن و مجبور شدیم که دوربین هارا تحویل بگیریم . و میگویند که این شرکت کوچیک وخصوصی اذیت میکنند از طرف دیگر بخش مالیات و بیمه می باشد که برشرکتی که از پرداخت مالیات معاف هستند به بهونه های مختلف مالیات را میبنند.

خبر خوش برای کاربران امنیت ۹۸: کاربران عزیز وب سایت امنیت ۹۸ می توانند محصولات شرکت شهاب را با تخفیف ۱۵ درصدی با کد تخفیف “amniat98” دریافت نمایند.