- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

دوربین مداربسته لامپی + آموزش نصب و راه اندازی

دوربین لامپی

انواع دوربین لامپی بیسیم ( ۱۰۸۰P WiFi IP Camera BulbWireless HD Home Security Camera System Panoramic Bulb LED Light ۳۶۰ Degree Fisheye with Two-Way Audio Night Vision )

امروزه با رشد دنیای تکنولوژی و روی آوردن به استفاده از تجهیزات به روز و در عین حال کوچک که تا حد ممکن به زیبایی محیط کار افراد صدمه ایی وارد نکند بسیار مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به این که سیستم دوربین های مدار بسته [1] به عنوان سیستم های نظارتی مورد استفاده قرار می گیرند و نقش مهمی در حفظ دارایی ها، جان و مال اشخاص دارند همواره دارای تنوع و گستردگی فراوانی هستند، که متناسب با موقعیت و شرایط مکانی مورد استفاده قرار می گیرند. احتمالا تا به حال پیش آمده شما در مطب پزشک، مهدکودک و‌ یا حتی یک مرکز خرید بزرگ، لامپی غیرعادی دیده باشید، که انگار یک لنز وسط آن قرار گرفته دارد و توجه شما را به خود جلب کرده باشد که این لامپ زیبا و مرموز آیا فقط یه لامپ است که برای ایجاد روشنایی در آن محل نصب شده و یا می تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد . دقیقا درست حدس زده اید شما یک دوربین مدار بسته‌ لامپی دیده‌اید. دوربین‌ مداربسته لامپی [2]، ( فیش آی یا همان چشم ماهی) Fisheye به معنی لنزی است که شبیه چشم ماهی است. دوربین های چشم ماهی در حقیقت دوربین های عادی تحت شبکه هستند،که به لنز ( Fisheye) مجهز شده و می توانند تمام تصاویر رادر تمام جهات یا همان ۳۶۰ درجه بگیرند.

بسته بندی

بسته بندی دوربین مداربسته لامپی وایرلس

کاربرد دوربین های مداربسته لامپی بیسیم

این دوربین های زیبا ، کوچک و فریبنده کاربرد زیادی دارند. به طور مثال این دوربین ها در اماکن وسیع و هم سطح تصویری در تمام زوایا خروجی می دهند. به این طریق شما می توانید از تعداد دوربین مدار بسته کمتری استفاده نمایید. دوربین های مدار بسته لامپی یا همان ۳۶۰ درجه [13] ی چشم ماهی بیشتر در اماکن تفریحی، فروشگاه ها و سوله های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرارمی گیرند.

شکل ظاهری دوربین لامپی

شکل ظاهری دوربین مداربسته لامپی

معایب دوربین مدار بسته مخفی لامپی

اما مهم ترین نقطه ضعف این دوربین ها نداشتن دید خوب در شب و محل های کم نور و تاریک است که باید در نظر داشت در صورت استفاده ازاین دوربین های پیش بینی های لازم برای تامین نور کافی در محل مورد استفاده انجام گیرد.

ظاهری زیبای دوربین مداربسته لامپی

در ادامه باید تاکید کنیم که افراد در برخورد با این دوربین ها به ندرت متوجه وجود لنز در این دوربین ها می شوند و با توجه به این که لامپ های LED یا همان لامپ های کم مصرف امروزه بسیار پرکاربرد هستند، کمتر فردی با دیدن این دوربین ها متوجه لامپ نبودن آن می شود، که برای استفاده در محیط ها که میخواهیم افراد حس کنترل شدن نداشته باشند بسیار پرکاربرد است. به طور مثال در یک مطب تمام مراجعان از وجود دوربین مداربسته احساس راحتی ندارند در حالی که شما قانونا مجاز به استفاده از دوربین مدار بسته [14] هستید و شاید به همین دلیل است که فیش آی عنوان جذاب دوربین های جاسوسی لامپی را به خود اختصاص داده است.

اما بهترین کاربرد دوربین مداربسته لامپی در مغازه، اتاق کار، بخشی از یک کارگاه یا دفتر، مهد کودک، ورودی یک محل و … می باشد در اماکنی هم که محدودیت کابل کشی داریم، می توانیم تعدادی از این دوربین ها را نصب کرده و با یک دستگاه مرکزی و هارد تصاویر را به مدت بسیار طولانی تری نسبت به میزان ضبط رم خود دوربین ها ضبط کنیم. رزولوشن دوربین لامپی ۱٫۳ مگا پیکسلی بعضا از دوربین های به اصطلاح ۲ مگ موجود در بازار بهتر است.

نقطه‌ی قوت دوربین‌های لامپی( چشم ماهی) چیست؟

قراردادن لنزی با همین نام روی دوبین های فیش آی نقطه قوت این سیستم نظارتی است. این قابلیت برای دوربین‌های عادی در حد یک افکت است؛ اما در لنزهای دوربین های لامپی یا چشم ماهی که به‌صورت مخصوص، برای ثبت ۳۶۰ درجه‌ای محیط ساخته می‌شوند، یک برتری تمام عیار است. دریافت تصویری به صورت پانورامای فول اچ دی ۳۶۰ درجه ،علاوه بر قدرت تفکیک و شفافیت، برای شما زاویه دیدی وسیع را فراهم کرده و همچنین تمام نقاط کور تصویر را نیز پوشش می دهد.

ضبط تصاویر بر روی حافظه جانبی

حافظه جانبی دوربین مداربسته لامپی

شیوه انتقال تصویر و ذخیره سازی در دوربین مداربسته لامپی

 با توجه به اهداف ساخت و موارد استفاده از این دوربین های باید حدس زد که شیوه ذخیره سازی و انتقال تصاویر نیز در این دوربین ها قطعا باید خاص پیشرفته و بسیار حرفه ای باشد. این دوربین ها دارای پورت مناسب برای قرار گرفتن RAM هستند تا بتوانند زمان طولانی تری را برای ضبط فیلم و تصاویر پشتیبانی کنند. این دوربین ها با قابلیت انتقال تصویر از طریق Wifi [15] و انتقال اینترنتی P۲P بدون آی پی استاتیک می تواند تصاویر و فیلم ها را به راحتی روی رایانه شخضی و گوشی های تلفن همراه فرد استفاده کننده، نمایش دهند. همچنین به دلیل انتقال تصویر از طریق وای فای این امکان را می دهند تا در صورت نیاز فقط با داشتن رمز و اطلاعات ضروری تصاویر و فیلم ها را در رایانه و یا تلفن همراه فردی دیگر غیر از خودمان نیز مشاهده کنیم .

خرید دوربین مداربسته لامپی شکل

خرید دوربین مداربسته لامپی شکل

خرید دوربین مخفی به شکل لامپ

یکی دیگر از مزیت های این دوربین ها این است که فرد استفاده کننده بدون اینکه دانش و تخصص کافی در مورد نصب دوربین های مدار بسته داشته باشد ،می تواند دوربین لامپی را در محل زندگی یا کار خود نصب نماید. به دلیل وجود RAM درون خود این دوربین ها ، حتی دستگاه ضبط ویدئو (DVR) هم مورد نیاز نخواهد بود.

چگونه دوربین لامپی وای فای را نصب کنیم؟

با توجه به مطالبی که در بالا گفتیم نصب این دوربین ها به سادگی امکان پذیر است و نیاز به تخصص ویژه ای ندارد. ما با توضیحی کوتاه شما را به یک نصاب دوربین های مدار بسته لامپی [16] تبدیل می کنیم. نیازی نیست در نصب این دوربین ها به سیم‌کشی و مداربندی‌های برقی مسلط باشید، برق این دوربین‌ها، درست مانند یک لامپ واقعی از طریق سرپیچ لامپ تأمین می‌شود و نیاز به هیچ دستگاه جداگانه‌ای برای ضبط تصاویر نیست . حتی در بسیاری از مدل‌ها نیازی به دستگاه‌های محافظتی و کنترل جریان نیز وجود ندارد و خود دوربین این وظیفه را بر عهده دارد.

مراحل نصب سریع دوربین های لامپی

۱ـ در ابتدا یا مرحله اول کارت حافظه را دورن دوربین قرار دهید و برق آن را با اتصال به جریان معمولی برقرار کنید.

۲ـ نرم‌افزار اندروید یا ios مربوط به دوربین را دانلود کرده و آن را در تلفن همراه خود نصب کنید. به جای این کار می‌توانید نرم‌افزار مربوط به ویندوز را در رایانه‌ی شخصی بارگذاری و فعال‌سازی کنید.

۳- با استفاده از مودم به دوربین متصل شوید و مراحل نصب و افزودن دوربین را در اپلیکیشن تکمیل کنید. در این مرحله نیاز به تعیین رمز و شناسه برای دسترسی هستید.

۴- در این مرحله در هر نقطه و محلی باشید به دوربین خود متصل شوید و تصاویر و فیلم های محل مورد نظرتان را مشاهده کنید.

فیلم معرفی دوربین مداربسته لامپی پاناروما ۳۶۰ درجه