- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

پس از قطع اتصال بین دوربین و دستگاه چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

مطمئنم همه با این جمله از طرف اکثر کارفرمایان عزیز روبرو شدیم که میگن نصب دوربین که کاری نداره ! یه فیش اینور ، یه  فیش اونور!

دقیقا هم درست میگن ولی این فقط واسه یه دوربینه .

شاید خیلی از مشتری ها و کارفرمایان باشن که در نصب دوربین و از نردبون بالا رفتن از خیلی از نصاب های گل ماهر تر باشن ولی این کافی نیست ،چرا که نصب یه دوربین تازه اول راهه جدیدا خیلی از مشتری ها زرنگ تر شدن و به دلیل تجاربی که درمشکلات به دست آوردن از یک مجری سیستم حفاظتی و نظارتی  فقط یه نصب ساده نمیخواهند.

شاید از شما بپرسن اگه کسی کابل دوربین رو قطع کنه چی میشه ؟

اگر تصویر دوربین به هر دلیلی قطع بشه و من در محل کار و یا منزل نباشم چی میشه؟

به نظرتون حالا باید چی جواب بدیم؟

خیلی سادست : نمیدونم ، همینه که هست میخوای نصب نکنم ؟

نه بابا صبر داشته باش

اول از همه اینکه سیستم تحت شبکست یا HD ؟

اگه HD بود :

ابتدا دوستان سعی کنید مسیر کابل ها رو طوری اتخاب کنید که در دسترس نباشن و حتی در فضای بیرونی از لوله ی فلزی یا فلکسی استفاده کنید ، البته میدونم اکثر مشتری ها پول نمیدن ولی سعی کنید متقاعدشون کنی.

بعد از رعایت مسائل اولیه نصب ، قسمت مهم تنظیمات نرم افزاریه سیستمه چیزی که شما رو از مشتری ها  و حتی مجریان  دیگر جدا میکنه.

تمام تجهیزات ذخیره ساز برای مدیریت شرایط خاص و بحرانی قسمتی به نام حوادث یا Event  دارند که شما با تنظیم این قسمت می توانید از مشکلات بعد از حادثه جلوگیری کنید.

نمونه پر کاربردش قطع ارتباط دوربین و دستگاه  رو با هم بررسی کنیم و ببینیم برای پیشگیری از مشکلات جدی بعد این رخداد چه باید کرد ، فرق نمیکه دوربین شما HD باشه یا آی پی ، چون این منو در هر دو مدل وجود داره.

در قسمت Event  باید حالت video loss رو فعال کنید یعنی قطع شدن تصویر.

در این منو میتوانید در صورت قطع شدن تصویر برای هر کدام از کانال ها عکس العمل مختلفی را قرار دهید مانند:

حداقل وقتی کاربر سیستم تصویر یه دوربینش قطع میشه سریع متوجه میشه و میتونه پیگیری کنه و ببینه مشکلش از کجاست تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنه !!

و اما دوربین های IP :

اگه سیستم تحت شبکه باشه دستتون خیلی باز تره و خیالتون از بابت اتفاقات این چنینی را حت تره!

چرا؟

چون هم تنظیمات بالا رو میتونید در NVR انجام بدید و هم از یک تکنولوژی جدید دوربین های  IP درست و حسابی استفاده کنید ، اما اون چیه و چیکار میکنه ؟

ممکنه به هر دلیلی ارتباط  بین دوربین تحت شبکه و NVR قطع بشه و دیگه تصاویر در NVR ذخیره سازی نشه خب این تحت شبکه بودن و دیجیتال بودن و پول بیشتر دادن چه فایده ای داره ؟

بله فایده داره ، یه قابلیت جدید بر روی دوربین های خوب تحت شبکه به نام (ANR (Automatic network Replenishment  که البته ممکنه در برخی برند ها اسم دیگه ای داشته باشه مثلا در برند AVTech میگن Seamless recorder !

[3]

 

این قابلیت بر روی دوربین هایی وجود داره که از حافه ی جانبی یا SD Card  پشتیبانی میکنن!

زمانی که ارتباط دوربین و NVR قطع میشه دوربین به ضبط بر روی SD Card  ادامه میده و هر وقت اتصالشون بر قرار بشه فایل های ضبط شده رو به NVR انتقال میده.عجب حرکت حرفه ای میزنه ها ! اینجوری خیالت راحته راحته!

راستی اگه آقا دزده بیاد و دستگاه رو بزنه بغلش و ببره بازم تصویرش رو داریم.