- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

آموزش تغییر IP کامپیوتر

ممکن است شما به دلایل مختلفی مجبور به تغییر ip خود در شبکه محلی باشید .

برای تغییر IP راه های زیادی وجود دارد ما در اینجا ساده ترین راه را با هم بررسی میکنیم .

۱- برای تغییر IP در ابتدا در سمت راست Taskbar بر روی آیکون Network یا WiFi  کلیک راست کنید و گزینه ی Open Network & Internet setting را انتخاب کنید.

 

[1] [2]

 

 

۲- سپس در صفحه ی باز شده بر روی Change adapter option کلیک کنید.

 

 

[3]

 

 

۳- در صفحه ی باز شده تمام شبکه های سیستم شما نمایش داده می شود بر روی هر کدام که میخواهید IP آن را تغییر کنید کلیک راست کرده و گزینه ی properties  را انتخاب کنید.

 

 

[4]

 

 

۴- در پنجره ی باز شده بر روی گزینه ی Internet protocol version 4 دو بار کلیک کنید تا صفحه Properties آن باز شود.

 

 

 

[5]

 

 

۵- در پنجره ی باز شده IP مورد نظر را در قسمت IP Address وارد کنید و دقت کنید که باید با IP مودم ، روتر و یا هر وسیله ی دیگری که میخواهید کامپیوتر را به آن متصل کنید هم رنج باشد.

۶- قسمت  Subnet mask را خالی بگذارید این قسمت به طور خودکار با توجه به کلاس IP شما پر میشود. در آینده با هم به بررسی انواع IP ،کلاس های IP و بحث Subnet می پردازیم.

۷- در قسمت default gateway باید IP مودم و یا روتر را وارد کنیم.

۸- در پایین پنجره دو قسمت به نام های Preferred DNS server و Alternate DNS server وجود دارد که در این قسمت ها باید IP یک DNS Server را وارد کنید .

 

۴.۲.۲.۴

۸.۸.۸.۸

۱.۱.۱.۱

۱.۰.۰.۱

۹- گزینه validate setting upon exit در پایین پنجره برای این استفاده می شود که اگر مشکلی در ip انتخابی شما وجود داشت یا اینکه IP شما از قبل در شبکه موجود بود آن را بررسی و رفع میکند. در پایان بر روی ok کلیک کنید .