- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

آیا می دانید چگونه میتوانیم در شرایط نوری متفاوت بهترین تصویر را داشته باشیم؟

معمولا زمانی که میخواهیم از مکان هایی تصویر برداری کنیم، که قسمتی ازتصویر دارای نور زیاد و قسمتی دارای نور کم است مانند ورودی پارکینگ ها ، درب ورودی و ….. مشکلی همانند تصویر زیر رخ میدهد.

[1]

یک ناحیه از تصویر تاریک و ناحیه ای دیگر روشن یکی از رایج ترین مشکلاتی است که دوربین های مداربسته با آن دست و پنجه نرم می کنند .

آزمایش و تحقیقات فراوانی صورت گرفت تا دوربین ها بتوانند پردازشی را اعمال کنند که مشکل فوق از بین برود.

یکی از تست های معمول که کارفرمایان اغلب برای تست دوربین انجام می دهند قرار دادن دوربین در شرایط نوری متفاوت در یک صحنه است ، به همین علت شرکت های معتبر تولید کننده پردازشگر تصویر اقدام به ایجاد پردازشی به نام بازه دینامیکی وسیع  Wide Dynamic Range یا به اختصار WDR کردند.

WDR به شما این امکان را میدهد که از یک صحنه که دارای شرایط نوری متفاوت است به راحتی تصویر برداری کنید .

[2]

WDR چگونه کار میکند ؟

زمانی که در یک صحنه نقطه ای تاریک و نقطه ای روشن داریم ، هر دو نقطه به صورت غیر واضح دیده می شوند دلیل آن هم سردرگمی دوربین برای تشخیص شرایط و میزان نور محیط است  و اما در این شرایط WDR چه کاری انجام می دهد ؟

پردازشی تخصصی برای تصویر برداری با دامنه دینامیکی مختلف که با ترکیب چند عکس به وجود می آید.

WDR یک یا چند فریم در شرایط نوردهی کم(دریچه دیافراگم بسته)  و یک یا چند فریم در حالت نوردهی زیاد  (دریچه دیافراگم باز ) بگیرد و در نهایت با تلفیق این فریم ها بهترین تصویر را تولید می کند.

 

[3]

WDR را با واحد db نمایش میدهند که معمولا دوربین های حرفه ای دارای WDR 120 db  و بالاتر هستند ، در بعضی از دوربین ها لغت DWDR دیده می شود که کاملا تبلیغاتی و بدون راندمان است.

معمولا دوربین هایی که دارای WDR  واقعی هستند از نمونه های معمولی آن برند حداقل ۳۰ درصد گران تر هستند.

به شما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید تصویر با کیفیت و واضحی داشته باشید حتما دوربین دارای قابلیت WDR تهیه کنید.

دسترسی به WDR

قابلیت WDR  در دوربین های آنالوگ با استفاده از دکمه ی OSD Menu و در دوربین های HD دارای OSD ، از منوی OSD و در دوربین های HD-CVI و HD-TVI از طریق دستگاه ذخیره ساز قابل روشن یا خاموش کردن می باشد همچنین با اتصال رایانه به دوربین های تحت شبکه میتوانید WDR آن ها را هم تنظیم کنید .

جهت مشاهده آزمایش wdr دوربین های مختلف کلیک کنید [4]

[5]