- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

با تولید محتوا پادشاهی کنید

[1]

چرا تبلیغات می کنیم؟

معنا و مفهوم تبلیغات بطور عجیبی با بازاریابی آمیخته است چرا که تبلیغات جزئی از فرآیند بازاریابی یک محصول یا یک خدمت به شمار می رود.بازاریابی و تبلیغات از مهم ترین بخش های کسب و کار موفق محسوب میشود که هرگز نمیتوانید نادیده بگیرید.

تاریخچه پیدایش بازاریابی اینترنتی

از آغاز دوران تبلیغات و بازاریابی، روش های سنتی تبلیغات مثل روزنامه، رادیو، تلویزیون، تبلیغات محیطی مانند بیلبورد های جاده ای و تبلیغ در مجلات مرتبط رایج بوده است.

به مرور زمان با گسترش و فراگیر شدن اینترنت در بین مردم ایران و جهان، روش نوین و جدیدی از تبلیغات به وجود آمده است که به آن دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

بازاریابی دیجیتال شامل پلتفرم های همچون شبکه های اجتماعی، وبلاگ، سایت و … می باشد.

آیا می دانید ایران در بین کشور های خاورمیانه بیشترین کاربر اینترنتی را دارد؟

از بین ۳ میلیارد کاربر جهانی اینترنت ۱۱۲ میلیون نفر در خاورمیانه و ۴۵میلیون نفر از آنها در ایران قرار دارند و این روند هر روز در حال افزایش است. این آمار وسوسه کننده نیست؟

آیا میدانید تبلیغات اینترنتی سریع ترین راه جهت برندینگ محصول شما می باشد؟

امروزه، اغلب مردم زمان بسیار زیادی را در محیط کار , منزل و یا در حین تفریح در برابر صفحات مانیتور کامپیوتر یا دستگاههای هوشمند مبایل و تبلت در حال استفاده از اینترنت می گذرانند. همچنان که شبکه های اجتماعی جایگزین دیدار های و ملاقات های رو در رو با دوستان می شود، و جستجو برای اطلاعات بصورت آنلاین بجای جستجو در مجلات تبدیل به چیزی عادی و روزمره شده است .در اینجا به بررسی مزایا و معایب هر روش می‌پردازیم.

نتیجه آنی

در صورت استفاده از تبلیغات سنتی، به هفته ها و شاید ماه ها زمان نیاز است تا اثرات آن را ببینیم در حالی که تبلیغات اینترنتی نتایج سریعی دارند.فراتر از این، می توان جزئیات نتایج از قبیل تعداد بازدیدکنندگان، بهترین زمان روز برای تبلیغ، نرخ تبدیل تبلیغات و نرخ پرش از سایت را مشاهده کرد و این نتایج آنی شما را در تصمیم گیری سریع و بدون اتلاف زمانی کمک می‌کند.

برندینگ

با توجه به محدودیت فضا و فرصت در تبلیغات سنتی، تبلیغات اینترنتی به تقویت برند و گسترش آن کمک می‌کند. با فضایی که اینترنت به شما می‌دهد، می‌توانید تصویر پایداری از شرکت خود خلق کنید و این چیزی‌ست که تبلیغ در رادیو یا روزنامه به شما نمی‌دهند.

افزایش بازدید

امروزه نمی‌توان ادعا کرد که تبلیغات در تلوزیون یا مجله به دید اکثریت افراد می‌رسد. هرگونه ابزار تبلیغات سنتی تنها محدود به موقعیت مکانی مشخصی است در حالی که تبلیغات اینترنتی قابلیت پوشش دهی تمام دنیا را دارد.

غیرمزاحم بودن

مزیت تبلیغات اینترنتی این است که در این روش شما می‌توانید هر زمان که بخواهید ایمیل‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنید یا از صفحه‌ی اجتماعی مربوط به برند مشخصی خارج شوید. درواقع تبلیغات دیجیتال کمتر آزاردهنده اند.

دسترسی گسترده

زمانی که صحبت از دسترسی گسترده می شود، هیچ رسانه ای توان مقاومت در برابر اینترنت را ندارد. از طریق انجام فعالیت بازاریابی آنلاین محصولات، یک تولید کننده در بخشی از جهان قادر به پیدا کردن مشتری برای محصولات خود در گوشه ای دیگر از جهان می باشد. این شیوه تمام مرزها و محدودیت دیگر رسانه ها از بین برده است. این که هر کسی، چه کسب و کارهای کوچک و چه بزرگ قادر به افزایش میزان فروش خود با استفاده از آن می باشد، بدون شک یکی از بزرگترین و بدیهی ترین مزایای آن به حساب می آید.

چرا تبلیغات سنتی کم طرفدار شده است؟

محدودیت جغرافیایی

در تبلیغات به روش سنتی، شما امکان شناسایی و تفکیک گروه هدف به صورت دقیق را نخواهید داشت.لذا پیام مشترک را به مخاطبان مختلف ارسال می کنید. این موضوع باعث می شود تاثیر گذاری پیام شما کاهش یابد.

هزینه بسیار بالا

تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، بیلبورد و چاپی مثل مجله هزینه بالایی دارد که سرمایه گزاری زیادی را می طلبد اگرچه شاید بازخورد قابل توجهی هم نداشته باشد.

گزارش گیری سخت

در بازاریابی سنتی، شما به سختی امکان دریافت بازخورد تبلیغات و دریافت نظر مشتریان در رابطه با محصولات و خدمات خود را خواهید داشت همچنین در این روش به علت محدودیت ابزار، امکان حظور شما در زمان و مکان مناسب به منظور آگاهی از نیاز مشتریان کاهش می یابد.

اکنون که مزایا و معایب هردو نوع تبلیغات را می دانیم، خواهیم پذیرفت که تبلیغات اینترنتی برنده است؛ با این حال تبلیغات سنتی برای مخاطبان سنتی هرگز حذف نخواهد شد. لذا ترکیب هوشمندانه‌ای از دو شیوه، برند شما را به جایی خواهد رساند که می‌خواهید.

[17]

تبلیغات از طریق تولید محتوای آموزشی

یک محصول هر چقدر هم با کیفیت و اصیل باشد، تا زمانی که از طریق روش های صحیح معرفی نشود مورد توجه قرار نخواهد گرفت یا حداقل در آینده جایی در بازار نخواهد داشت. دیگر روش های سنتی مثل تبلیغات در روزانه و مجلات جوابگو نیست. کاربران با خواندان چند جمله تبلیغاتی و پوستر های رنگی ترغیب به استفاده از آن محصول نمی شوند چرا که در عصر جدید افراد به دنبال خرید آگاهانه هستند. ابتدا بررسی میکنند سپس در صورتی که کار با محصول مورد نظر را یاد بگیرند اقدام به خرید آن می کنند.

به همین منظور امروزه شرکت های تولیدی و وارد کنندگان به دلیل برندینگ محصولشان با همکاری متخصصان تولید محتوا اقدام به بررسی فنی و آزمایش برند خود می نمایند و در نهایت با استفاده از نتایج کسب شده اقدام به نوشتن مقاله و تولید ویدیو آموزشی کرده تا مشتری ترسی از مشکلات احتمالی پس از خرید نداشته باشد.

از مزایای تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وقتی کاربران اطلاعات رایگان زیادی را از شما دریافت کنند، به دلیل اعتمادی که به شما پیدا کرده اند ترجیح می دهند که از شما به جای رقبایتان خرید کنند.

با تولید محتوای مفید در حوزه کسب و کار خود کم کم به یک مرجع مطمئن و قابل اعتماد در این حوزه برای کاربران تبدیل خواهید شد.

تولید محتوا در مقایسه با تبلیغات بنری و کلیکی یک راه مقرون به صرفه و بلندمدت برای بهبود سئوی سایت می باشد.

تولید محتوا یکی از مهمترین عوامل افزایش رتبه سایت گوگل است. ضمن اینکه سایت شما در صورت برخورداری از محتوای مفید توسط کاربران به افراد بیشتری معرفی خواهد شد.

 

ما آماده ایم تا ضمن رعایت هویت برند کسب و کار شما محتوای آموزشی بروز تولید کنیم و آن را با روش های متنوع مثل سایت و شبکه های اجتماعی به نمایش عموم بگذاریم.