[vc_row css=”.vc_custom_1536404856029{padding: 70px !important;background-image: url(http://www.amniat98.com/wp-content/uploads/2018/09/title-1.jpg?id=11930) !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column][vc_single_image image=”11931″ img_size=”medium” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]در شرایط کنونی کشور که کمبود دانش فنی در اصناف مختلف به ویژه حفاظت الکترونیک احساس می شود. نشریات مختلفی در تلاش برای پر نمودن این حفره هستند اگر چه عمده فعالیت برخی از آنها صرفا تبلیغاتیست و بدون توجه به رسالت اصلی خود تبلیغ می کنند، اما نشریاتی هم هستند که در این زمینه تلاش هایی کردند هرچند کم ولی در این برهه کمبود محتوا چشم گیر می باشد برای مثال رسم است برخی نشریات با استخدام یک مترجم اقدام به ترجمه منابع خارجی می نمایند و در نشریات خود به چاپ می رسانند و درکنار آن به رخداد یا رویداد های مهم صنف (با جهت گیری) می پردازند. ناگفته نماند منابع اطلاعاتی که این مجلات از شرکت های مختلف قرار داده اند بستر مناسبی برای بازاریابان تلفنی ایجاد کرده. حال زمان آن رسیده که نشریه تخصصی با زبان آموزشی به دور از مقاصد تبلیغاتی و وابستگی به شرکت خاصی ایجاد و با در نظر گرفتن نیاز تمامی اقشار جامعه منتشر شود.

امروز ۱۷ شهریور ۹۷ وب سایت اتحادیه الکترونیک اقدام به معرفی مجله ای نمود که جناب آقای دکتر قلم چی مدیریت آن را به عهده دارد و زیر نظر اتحادیه اداره می شود این خبر در شرایط کنونی اقتصادی گرچه دردی از فعالان این صنف دوا نمی کند ولی میتواند خبر خوشی برای علاقه مندان به سیستم های حفاظتی باشد تا در شرایط جنگ اقتصادی با تبدیل شدن به یک متخصص در صنف، اعتماد لازم برای فروش یا ارائه خدمات را در کارفرما ایجاد نمایند.

این اتفاق جذاب موجب شد تا تیم امنیت ۹۸ با بررسی این مجله اولین سایت معرفی کننده آن در ایران باشد که تا قبل از این هم با بررسی مجلات تخصصی حفاظت الکترونیک اقدام به معرفی آنها نموده است.

 

 

در صفحه معرفی ان مجله آمده است:

واژه امنیت الکترونیک، در استاندارد ملی امنیت الکترونیک به شماره ۱۴۲۷۹ به این شرح تعریف گردیده است : برقراری امنیت به واسطه حفاظت فیزیکی از اماکن، اشیاء و غیره با استفاده از تجهیزات الکترونیکی از قبیل دوربین‌های مداربسته، سامانه‌های هشدار، سامانه‌های کنترل دسترسی، سامانه اعلام و اطفای آتش‌سوزی و هر سامانه دیگری که به وسیله یک مدار الکترونیکی کنترل می شود و کاربری حفاظتی، نظارتی یا ایمنی دارد.

مجله‌ی امنیت الکترونیک علاوه بر نشر دانش تخصصی و اطلاع‌رسانی تکنولوژی‌های موثر امنیت الکترونیک، در نظر دارد تا با ارایه دیدگاه‌های سازمان‌های مسئول و همچنین انعکاس تجربیات مشتریان عمده این حوزه، علاوه بر طبع تجربیات متخصصان صنفی، زمینه را برای ارتقاء بهره‌وری این صنعت در کشور فراهم نماید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” txt_align=”right”]مباحث ارایه شده در این مجله در حوزه سامانه‌های زیر است:

امنیت الکترونیک
حفاظت الکترونیک
سامانه نظارت تصویری
دوربین‌های مداربسته
سامانه ضبط، مدیریت تصاویر، مدیریت آلارم و انتقال تصویر
سامانه آنالیز تصویر (هوشمندسازی)
دستگاه‌های بازرسی الکترونیکی بدون مداخله (NIIS)
دستگاه‌های تشخیص فلز و اسلحه
گیت‌های تشخیص فلز (و اسلحه)
ابزارهای دستی تشخیص فلز (و اسلحه)
دستگاه‌های ایکس‌ری
ایکس‌ری چمدانی
ایکس‌ری نفری
ایکس‌ری خودرویی
ایکس‌ری کانتینری
مراکز مانیتورینگ و کنترل
کنترل تردد
کنترل تردد وسایل نقلیه
پارکینگ هوشمند و اتوماسیون پارکینگ
سامانه‌های مکان‌یابی وسیله نقلیه (AVL)
کنترل تردد انسانی
گیت‌های نفررو
تشخیص هویت
کارت تشخیص هویت
تشخیص هویت بایومتریک
هشدار نفوذ
سیستم‌های دزدگیر و هشدار نفوذ به ساختمان
سامانه‌های حفاظت پیرامونی
سامانه های تلفیقی رادار و نظارت تصویری با کارکرد حفاظت پیرامونی
ایمنی الکترونیکی
سیستم­های مدیریت آتش (حریق)
اعلام حریق
اطفای حریق
کنترل گازهای خطرناک
نشت گاز سوختی
سطح گازهای کشنده (CO و ….)
سطح اکسیژن
هوشمندسازی ساختمان
المان‌های رفاهی
المان‌های کاهش مصرف انرژی
زیر ساخت
شبکه
تأسیسات الکتریکال
اتوماسیون صنعتی و SCADA
امنیت سایبری
امنیت اینترنتی
امنیت شبکه
امنیت تجهیزات و داده[/vc_cta][vc_row_inner][vc_column_inner width=”5/6″][vc_column_text]دکتر محمد قلم چی مدیرمسئول و صاحب امتیار مجله امنیت الکترونیک مولف اولین استانداردهای ملی ایران در حوزه امنیت الکترونیک مخیر دوربین مدار بسته تحت شبکه کارکردی خاص مخیر الاولین تولیدکننده سامانه اتوماسیون صنعتی تحت شبکه و معرف لانش امنیت الکترونیک به کشور است وی رییس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه خدمات مدیریت و فناوری شد قلم چی است که این موسسه توانست برای اولین بالا در کشور العالم بولیه علامات جان برای مدیریت ایکس ری سامانه کنترل با کیفی سطح بندی تجهیزات نظارت تصویری نماید[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/6″][vc_single_image image=”11944″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_cta h2=”” style=”flat” color=”chino”]

سخن سردبیر

با آغاز فصل جدید، بر آن شدیم با انتشار فصلنامه امنیت الکترونیک، بهاری سبز در حوزه امنیت الکترونیکی بیافرینیم و شکوفه های رنگارنگ تحول و بالندگی را در این عرصه به بار بنشانیم. نشریه حفاظت الکترونیک تلاش خواهد کرد با انتشار مقالات تحلیلی از محققینی که نوشته هایشان حاصل کارعملی آنها بوده و اثرات قابل استنادی در این عرصه و مرزهای دانش داشتند»، «معرفی سازمانها و اشخاص تاثیرگذار در این عرصه و اقدامات انجام شده و تاثیرات آن بر صنعت امنیت الکترونیک کشور» و همچنین «پوشش خبری رویدادهای مرتبط با این صنعت و تحولات روز در سطح کشور و بین الملل» ، امید است با توفیق الهی، قدم های بلندی را در جهت ارتقا این صنعت بردارد. با توجه به پیشرفت روزافزون دانش و تکنولوژی در این حوزه، توجه به ارتقا بهروری و بالابردن سطح کیفی، ارتقا جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان، افزایش اشتغال جوانان و در نهایت کاهش وابستگی به کشورهای دیگر می بایست در صدر موضوعات مدنظر دست اندرکاران این عرصه، بازار فروش و دانشگاهیان قرار گیرد و با توجه به روند جهانی شدن و پیامدهایش، این مهم بیشتر احساس می شود. لازم میدانم از همکاران عزیزم که در راه اندازی و پیشبرد نشریه تلاش نمودند، کمال قدردانی را ابراز نمایم. امیدوارم تمامی تلاشها در جهت تحقق روز افزون اهداف متعالی نشریه در کوتاهترین زمان ممکن به وقوع بپیوندد. مطمئنا مشارکت شما عزیزان با ارسال مقالات نغز و پرمایه، ارسال پیشنهادات و انتقادات ارزشمندتان در مورد محتوی مجله علاوه بر دنبال کردن محتوی فنی ارایه شده در این مجله، موجب افزایش سطح دانش و صنعت امنیت الکترونیک در ایران و جهان خواهد شد.

[/vc_cta][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_cta h2=”” style=”flat” color=”chino”]

سخن مدیر مسئول

این یک نقطه آغاز است، آغازی بر نشر مدون و مرتب دانش و اخبار حوزه امنیت الکترونیک. در سال ۱۳۸۷ که پیشنهاد تدوین استانداردهای امنیت الکترونیک را به سازمان ملی استاندارد ایران ارایه دادیم، این مفهوم کمتر در کشور شنیده شده بود، لکن حال که ۱۰ سال از تالیف اولین استاندارد ملی امنیت الکترونیک می گذرد، امنیت الکترونیک واژه ای شناخته شده است. شاید امنیت الکترونیک، یکی از کاربردی ترین تبلورهای سیستم های پیشرفته الکترونیکی در جهان باشد، لکن هنوز راه زیادی را برای بلوغ پیش رو دارد. در زمان تدریس در دوره های تخصصی زیر مجموعه های امنیت الکترونیک، کمبود منابع و دانش تخصصی در این حوزه بسیار خودنمایی می نمود. چه بسیار بودند متخصصانی که تشنه ی شناخت بیشتر به منظور راه اندازی و بهره برداری هر چه تخصصی تر و کارآمدتر تجهیزات امنیت الکترونیک و جویای منابعی قابل اتکا، به دور از شعار زدگی و همگام با جدیدترین پیشرفت های جهان بوده و هستند. امنیت الکترونیک، در حوزه های متعددی کارکرد دارد، فلذا صاحب ذینفعان کثیری در کشور است. مجلهی امنیت الکترونیک علاوه بر نشر دانش تخصصی و اطلاع رسانی تکنولوژی های موثر امنیت الکترونیک، در نظر دارد تا با ارایه دیدگاه های سازمانهای مسئول و همچنین انعکاس تجربیات مشتریان عمده این حوزه، علاوه بر نشر تجربیات متخصصان صنفی، زمینه را برای ارتقا بهره وری این صنعت در کشور فراهم نماید. لذا بدینوسیله از تمامی سازمانهای ذینفع، فعالان صنفی، مشتریان عمده و خصوصا متخصصین و دانشمندان امنیت الکترونیک دعوت می گردد تا از این مقال بهره مند شده، ضمن همکاری و مشارکت در مطالب ارزشمند، نسبت به بهره برداری از آن اقدام نمایند.

[/vc_cta][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” txt_align=”right” style=”outline” color=”white”]در شماره اول فصلنامه امنیت الکترونیک هیچگونه تبلیغاتی وجود ندارد و به موضوعات زیر پرداخته شده است:

۱. معرفی
جایگاه اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک و حفاظتی در اتمسفر امنیت الکترونیک کشور
الزامات پدافند غیرعامل در سامانه‌های نظارت تصویری
آشنایی با سازمان نظام مهندسی حفاظت، اتوماسیون و کنترل صنعتی
آتن (آزمایشگاه تجهیزات نظارت تصویری)

 

۲.ویژه
پاسخ به پرسش های فعالان صنفی در مورد سطح بندی تجهیزات نظارت تصویری
گزارش خبر رونمایی از سامانه الکترونیکی egovahi
جدول کلمات متقاطع امنیت الکترونیک

 

۳.مقالات تحلیلی

تعریف فازبندی مهندسی در مطالعات
بررسی تکنولوژی دوربین های مداربسته
آشنایی با فناوری ایکس ری
بررسی زیرساختهای نظارت تصویری مبتنی بر شبکه فیبرنوری پسیو
بررسی خطا در تشخیص پلاک (ANPR)[/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”دانلود فایل pdf مجله امنیت الکترونیک” color=”pink” align=”center” i_icon_fontawesome=”fa fa-download” button_block=”true” add_icon=”true” link=”url:http%3A%2F%2Fdl.amniat98.com%2Fupload%2Fal%2Ffiles%2Felectronicsecurity.ir.pdf|title:%D9%81%D8%B5%D9%84%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%20%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%20%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9||”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message]آیا محتوای مجلات تخصصی صنف برایتان مفید بوده یا کمکی به ارتقا دانش فنی شما کرده است؟

برترین مجله  تخصصی حفاظتی در ایران کدام است؟

مجله امنیت الکترونیک را چطور ارزیابی می کنید؟

دیدگاه خود را با کاربران سایت درمیان بگذارید.[/vc_message][/vc_column][/vc_row]