- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

عیب یابی و رفع مشکلات NVR

گاهی در نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و NVR با مشکلاتی مواجه می شویم که برای حل آن ها مجبوریم زمان زیادی را صرف کنیم در این مقاله میخواهیم برخی از مشکلات NVR را با هم بررسی کنیم :

 

NVR از طریق مرورگر شبکه در دسترس نیست
Proxy Serverاگر از Proxy Server استفاده می شود ، تنظیمات آن را در مرورگر شبکه خود غیر فعال کنید.
سایر مشکلات شبکهکابل شبکه را با اتصال آن به تجهیز شبکه ی دیگری امتحان کنید.
صفحات وب به درستی نمایش داده نمی شود.
بار شبکه بسیار زیاد استممکن است به دلیل پهنای باند ناکافی باشد.
اطلاعات ضبط شده یافت نمیشود
زمان دستگاه به صورت دستی تغییر داده شده استوقتی به طور دستی زمان تغییر کند، هنگام جستجوی تصویردر زمان خاصی، آن تصویر یافت نخواهد شد. این در صورتی است که اطلاعات در دستگاه موجود است و دو تصویر مختلف در یک زمان ثابت ثبت شده اند و این تصاویر در دسترس خواهد بود. اگر زمان تغییر داده شده در نمایش تصاویر لحاظ شود
تصاویر نمایش داده نمی شوند
ActiveXاکتیو ایکس نرم افزاری است که امکان نمایش زنده تصاویر را برای ویندوز میسر می سازد. اگر این نرم افزار به درستی نصب نشود، امکان نمایش تصاویر وجود نخواهد داشت. برای نصب اکتیو ایکس، در مرورگر شبکه در قسمت SECURITY در Internet Options باید در سطح مربوطه امنیت شبکه را به طور موقتی جهت نصب نرم افزار اکتیو ایکس در حد LOWER کاهش داد و سپس به منوی اصلی نصب نرم افزار اکتیو ایکس بازگشت و آن را نصب کرد و دوباره به قسمت SECURITY رفت و تنظیمات امنیتی را به حالت قبلی بازگرداند. نکته: جهت نصب اکتیو ایکس باید با کاربری Admin وارد سیستم شد.
تعداد بالای کاربرانNVR ها در تعداد کاربران سیستم محدودیت دارند و تنها تعداد بالای کاربران نمایش تصاویر را برای تعداد مشخصی از کاربران تضمین می کنند.
مشکلات شبکهمعمولا NVR ها از درگاه ۸۰ و ۲۰۰۰ جهت نمایش تصاویر استفاده می کنند و اگر صفحات وب در دسترس باشند، ولی امکان نمایش تصاویر نباشد بسته نبودن (Block) این درگاه ها باید بررسی شود. سرورهای دوربین های شبکه باید از طریق درگاه ۸۰ در دسترس باشند.
تنظیمات اشتباه Firewallتنظیمات Firewall و همچنین مشکلات شبکه ذکر شده در بالا باید بررسی شود
تنظیمات شبکهتنظیمات روتر و Subnet mask بررسی و در صورت نیاز دوباره پیکربندی شود.
امکان ضبط دستی وجود ندارد
نام کاربری نا معتبرباید با نام کاربری صحیح وارد سیستم شد و در صورت ورود با نام کاربری نا معتبر ، این گزینه غیر فعال خواهد شد.
امکان ورود با نام میزبان وجود ندارد
خطای تنظیمات تنظیمات مربوط به Host name و Dns server بررسی شود.
مشکلات تصویر
به روز رسانی تصاویر بسیار کند انجام می شود و یا اصلا انجام نمی شوداگر تصاویر پیچیده باشند، تعداد کاربرانی که به NVR دسترسی دارند باید محدود شود.کافی بودن پهنای باند در دسترس باید بررسی شود و همچنین از کامپیوتری برای مانیتورینگ استفاده شود که حداقل مشخصات لازم را جهت این کار داشته باشد
سرعت فریم تصاویر در حد انتظار نیستممکن است به دلایل زیر روی دهد:
کامپیوتری که برای مانیتورینگ به کار گرفته شده است حداقل مشخصات لازم را نداشته باشد.
پهنای باند کافی نباشد.
ت