- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

ورود به بازار کار در حوزه سیستم های نظارت تصویری

در قسمت قبل در مورد سیستم نظارت تصویری و وضعیت بازار این سیستم ها صحبت کردیم ، در این قسمت به صورت کامل به نحوه ورود به بازار کار ولازمه های قبل از ورود می پردازیم.
برای ورود به حوزه ی نظارت تصویری افراد نیاز به پیش نیاز هایی برای شروع دارند تا بتوانند به پیشرفت خود در این حوزه سرعت ببخشند.

سیستم های نظارت تصویری به دلیل گستردگی کاربرد از علوم و تکنولوژی های مختلفی استفاده می کنند ، که هر کدام در یک قسمت از این سیستم ها کاربرد دارند، همچون مواردی مانند: طراحی ، تولید، نصب و راه اندازی ، ایجاد بستر و …
علوم مختلفی در سیستم های نظارت تصویری به کار برده میشوند که می توان به : الکترونیک ، برق، شبکه های رایانه ای ، مخابرات و کامپیوتر اشاره کرد.
افراد تحصیل کرده یا دانشجو در رشته های فوق به راحتی میتوانند وارد این حوزه شوند.
با توجه به سرفصل های بین المللی این رشته و سرفصل های مقرر در سازمان فنی و حرفه ای کشور سیستم نظارت تصویری در سه سطح تکنسین ،کارشناس و متخصص آموزش داده می شود.
دوره تکنسین شروع آکادمیک مبحث سیستم نظارت تصویری از مفاهیم پایه و اساسی، تشریح عملکرد تجهیزات به صورت تئوری و عملی و نحوه اجرای یک پروژه کوچک اما ساختار یافته از ابتدا تا انتها می باشد.
دوره تکنسین ، دوره ی بسیار کامل و مفیدی می باشد که افراد بدون داشتن پیش نیاز می توانند در این دوره شرکت کنند ، اشخاصی بوده اند که حتی رشته آن ها غیر مرتبط بوده است و به راحتی توانسته اند پس از اتمام این دوره به نقاط خوبی برسند.
دوره تکنسین پیش نیاز دو سطح بعدی می باشد.
در دوره ی کارشناس تمرکز بر روی نحوه کار با سیستم های پیشرفته و پیچیده جهت تسلط بر عیب
یابی و رفع عیب در پروژه ، تشریح بستر های ارتباطی و نحوه انجام عملیات های کاربردی و پیشرفته شبکه می باشد.
پس از گذراندن دوره ی کارشناس ، افراد گواهی ورود به دوره ی متخصص را به دست می آورند.
ورود به حوزه طراحی و مدیریت پروژه از ابتدا تا انتها بصورت کاملا تخصصی با استفاده از نرم افزار های به روز طراحی و شناخت کامل تجهیزات برند های مختلف در این سطح رقم می خورد.

 

برگرفته از نشریه پیام ساختمان (شماره ۳۴۰)