- امنیت 98 - https://www.amniat98.com -

توصیه هایی برای خرید تجهیزات دوربین مداربسته

انتخاب سازنده مناسب در بازار فعلی انتخاب برند و سازنده مناسب دوربین مداربسته با توجه به تنوع موجود و قیمت بسیار بالاتر تجهیزات سازندگان معتبری همچون Sony  ،Bosch  ،Axis و Panasonic در مقایسه با مارکهای متفرقه چینی، بسیار مشکل شده است. بروشورها و کاتالوگ ها به دنبال پر رنگ کردن توانایی های محصول شرکت ها هستند. این کار لازم است تا تواناییهای یک محصول را برای مشتری نشان دهد. همچنین آنان به دنبال این هستند که نشان دهند این محصول آن چه را مشتری به دنبالش است، در خود دارد.

مشکل از آنجا ناشی می شود که برای خریداران غیرممکن است که بتوانند تشخیص دهند آیا محصول معرفی شده برای محیطشان متناسب است، و از همه مهم تر به ندرت در یک بروشور از عملکرد یک محصول در شرایط مختلف صحبت شده است که این اتفاق به دو دلیل روی می دهد، یا فروشنده مطمئن نیست که محصول مناسب کدام بخش است و یا فروشنده می خواهد به فروش خود دست پیدا کند و هیچ فرصتی را هم از دست ندهد که در هر یک، تعیین واقعی متناسب بودن کالا با نیاز کار بسیار سختی است .

قیمت دوربین نمی تواند نشانگر کیفیت آن باشد

برای خریداران ناآشنا، بهترین روش انتخاب یک دوربین با کیفیت قیمت آن است و با این فرض اقدام به خرید دوربین می کنند. برخی فروشندگان نیز از چنین تصوراتی سوءاستفاده می کنند و تجهیزاتی را که چندان تناسبی با خواسته و کاربری خریدار ندارد، پیشنهاد میدهند.

حسگرهای تصویر

حسگرهای تصویر از جمله تجهیزاتی هستند که فروشندگان در خصوص تأثیر آن بر قیمتها سخن به میان می آورند، نوع CCD یا CMOS

( سازندگان آن اغلب به دو شرکت بزرگ Sony و Sharp در بازار ایران محدود می شود) دو انتخاب اصلی ای هستند که در این خصوص بیان می شوند که در فصول مربوطه تشریح شد. در حال حاضر کیفیت حسگرهای Sony تا حدی بالاتر از Sharp است و دوربین هایی که از حسگرهای Sony استفاده می کنند، کیفیت تصویر بهتری دارند.

اطلاعات ارائه شده توسط سازنده

شرکتهای معتبر تولید کننده دوربین مداربسته به طور معمول اطلاعات جامع تر و کامل تری در رابطه با دوربین های خود را در اختیار مشتریان قرار میدهند. عدم ارائه اطلاعات لازم و چاپ کاتالوگ خود یک نکته منفی به حساب می آید.

شناسایی اطلاعات نادرست

در صورت داشتن کمی تجربه و اطلاعات می توان به راحتی اطلاعات غلط را تشخیص داد و از خرید محصول بی کیفیت خودداری کرد. برخی شرکت های تولید کننده تجهیزات مداربسته اطلاعاتی را در اختیار خریداران قرار میدهند که به طور واضح دروغ است. برای مثال، دوربین های ارزان قیمتی با کیفیت تصویر ۷۰۰TVI در کاتالوگ معرفی می شوند. باید سعی شود از برندهایی استفاده شود که چندین سال بدون مشکل در پروژه های مختلف استفاده شده اند.

کار با فروشندگان ثابت

شاید کار کردن با یک فروشنده ثابت به دلیل ایجاد وابستگی چندان جالب به نظر نرسد، اما در طول زمان مفید خواهد بود. کار کردن با فروشندگان ثابت به معنای کار کردن با یک فروشنده نیست و می توان با چند فروشنده به طور ثابت کار کرد. فروشندگان معمولا خریداران ثابت خود را در جریان کیفیت محصولات قرار میدهند تا اطمینان آنها را کسب کنند. این کار در کنار زیان های مالی کوچک فوائد کاری و امنیتی خوبی دارد.

مطالعه دقیق مدارک سازندگان

برای یک خریدار دوربین مداربسته بسیار ضروری است که بتواند مطالب موجود در کاتالوگ رایخوتد و آنها را تحلیل کند که در فصول مربوط به هر یک از تجهیزات، پارامترهای مختلف از سازندگان مختلف تشریح شد. بیشتر بروشورهای محصولات روی امتیازات و منافع سیستم فعلی شما تأکید می کنند. برای مثال، فروشندگان NVR، معمولا ادعای مزیت هایی را می کنند که هر

سطح پایینی هم میتواند داشته باشد. فروشندگان دوربین معمولا فرضیاتی دارند که تقریبا هیچگاه از آنها استفاده نخواهد شد. فروشندگان معمولا مقایسه ها را به سمتی هدایت می کنند که ته مثبت محصولاتشان را به حداکثر برسانند. (اشاره به نام این دو کالا تنها به عنوان مثال بود و محدود به اینها نیست).

بررسی پایگاه اینترنتی تولید کنندگان

درجه اعتبار سازندگان غیر معروف از بررسی وب سایت آنها نیز قابل دریافت است. حتی ظاهر وب سایت نیز می تواند اطلاعاتی را در اختیار قرار دهد. در وب سایتها معمولا بیشتر اطلاعات، مربوط به بازاریابی فروشندگان است و به طور آشکارا تبلیغ قطعاتی است که فروشنده ارائه میدهد، ولی مقالات و گزارشات مجلات در این خصوص قابل قبول تر هستند. فروشندگان با کمترین توجه به رفتار عادلانه در برابر دیدگاه های مخالف، راجع به ارزش های روندی که در پس محصولات کمپانی شان نهفته است، بحث می کنند. حتی گزارشات نیز نسخه کپی شده ای از خروجی های وب سایت فروشندگان است. به همین دلیل باید مواظب و آگاه از انگیزه و ساختار اطلاعات بود. آنالیز بهتر اطلاعات از اشتباهها یا مشکلات آتی جلوگیری می کند.

[1]