تجزیه و تحلیل هوشمند مهم ترین جزء در سیستم امنیتی است، در حال حاضر با استفاده از تکنیک های پیشرفته تری مانند دید در کامپیوتر تشخیص الگوهاق الگوریتم های یادگیری ماشین جهت تجزیه و تحلیل و شناسایی اهداف ما نمی توانیم در مورد تجزیه و تحلیل هوشمند بدون اشاره به پنج تکنولوژی ای که توانایی ان را دارند صحبت کنیم تکنولوژی هایی شامل شناسایی چهره شناسایی وسیله نقلیه و پلاکه ادغام داده های چند سطحی گرفتن و تجزیه وتحلیل تصویر وفشرده سازی رمزگشایی و تجزیه و تحلیل تصویر

تشخیص چهره

در پاسخ به اتفاقات روزافزون در حوزه های تجاری و عمومی، در حال حاضر اجرای قانون به آخرین تکنولوژی تشخیص چهره نیاز دارد. تابه سرعت و به صورت دقیق یک هدف با ویژگی های خاص را جستجو کند. با توجه به پیشرفت
تکنولوژی، دوربین هایی که برای تشخیص چهره یکپارچه می شوند، می توانند چهره هدف راحتی زمانی که هدف در حال حرکت است، در زاویه نور یا در حالتی که بخشی از آن نور دارد ویا با جواهرات پوشانیده شده است، شناسایی کند. این تکنولوژی برای استفاده در مناطق سنگین ترافیکی بسیار مناسب است.

شناسایی وسیله نقلیه و شماره پلاک

یکی دیگر از تکنولوژی های متداول پذیرفته شده شناسایی خودرو و پلاک آن است. با پیاده سازی سیستم حمل و نقل هوشمند، دوربین های نظارتی به طور گسترده ای در بزرگراه ها، خروجیها و ورودی ها، گشت ها و پارکینگها برای نظارت بر ترافیک و جمع آوری اطلاعات خودرو جهت بایگانی مستندات مستقر شده اند. با کمک فناوری تشخیص پلاک، توانایی شناسایی پلاک های وسیله نقلیه مشکوک از فیلمهای نظارتی، و مطابقت آن با پایگاه داده ها برای ردیابی وسیله نقلیه و به دست آوردن اطلاعات کامل راننده مناسب است.
ادغام دادههای چندسطح الگوریتم ادغام داده های چندسطحی و الگوریتم شناسایی، کاربری داده های حجیم و نظارت هوشمند را در صنایع مختلف عملی تر ساخته اند؛ زیرا داده های تصویر چندسطحی با دیگر انواع داده های حسگر یکپارچه شدهاند، همچنین دقت تشخیص نیز افزایش یافته است. با استفاده از دوربین های عمیق و دوربین های حاوی لنز دوگانه تشخیص عمق و ارتفاع یک شی آسان گردیده،همچنین تداخل نور خورشید و سر و صدای پس زمینه نیز می تواند به راحتی حذف شود.

دریافت وتجزیه وتحلیل تصویر

در روزهای گذشته، اطلاعات نظارت صرفا شامل داده هایی بدون ساختار مانند تصاویر و عکس ها بوده اند و فقط به کاربران اجازه می دادند تا با محدودیت هایی مانند زمان و فضای جستجو، اطلاعات مهم مورد نیاز خود از بین تعداد انبوهی اطلاعات انباشته جستجو کنند. به این صورت راندمان استفاده از داده ها بسیار پایین بود. با این حال، با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تولید بیشتر داده ها ، یک پایگاه داده برای فعال کردن سیستم جهت تجزیه و تحلیل روابط بین انسان، وسیله نقلیه و اشیاء، و بررسی شرایط مشابه در فریمهای زمانهای چندگانه به منظور نتیجه گیری در مورد علل و پیش بینی رویدادهای آینده مورد نیاز بود.
فشرده سازی ویدئو فشرده سازی ویدیو یک روش هوشمند دیگر برای کوتاه کردن ویدیو های طولانی با جدا کردن فیلم های لازم و مفید برای تجزیه و تحلیل یک رویداد خاص است و محتویات غیر ضروری را حذف می کند. با استفاده از این روش، یک فیلم ۲۴ ساعته می تواند به ۲ دقیقه محتوا کاهش یابد که مربوط به معیارهای لازم جهت جستجو است، و به کاربران کمک می کند مقدار زیادی از زمان را صرفه جویی و دقت خود را افزایش دهند. با توجه به روند فعلی تکنولوژی، Secutech ۲۰۱۸ تکنولوژی Zone Innovation را برای به اشتراک گذاری فن آوری ها و راه حل های نوآورانه در تجزیه و تحلیل های ویدئویی معرفی می کند و نشان می دهد که چگونه می توان داده های تصویری بدون ساختار را به یک بینش عملی برای بازارهای مختلف مانند صنایع، خرده فروشی ، حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و غیره تبدیل کرد.

برگرفته از مجله نوآوران